sobota, 16 listopada 2013

DŻEM Z DYNI I POMARAŃCZY Z WANILIĄ I CYNAMONEM

   



Macie jeszcze dynie?
Ja mam dwie i postanowiłam z części zrobić
dżem dyniowy z pomarańczą.
Sporo zyskuje na smaku gdy dodamy do niego 
cynamonu, kardamonu i świeżych ziarenek wanilii.
Pomarańcze i cytryny dodadzą mu świeżości i owocowego smaku.
Gdy go gotowałam w całym domu pachniało korzennymi przyprawami i pomarańczą. 


Składniki:
  • 2 kg. dyni (obranej)
  • 4 szt. pomarańczy
  • 1 cytryna
  • 400 g białego cukru
  • 200 g brązowego cukru
  • otarta skórka z jednej pomarańczy
  • otarta skórka z jednej cytryny
  • sok z połowy / całej cytryny
  • 1 laska wanilii
  • płaska łyżeczki kardamonu
  • płaska łyżeczka cynamonu
  • płaska łyżeczka gałki muszkatołowej

Obrałam ze skóry 2 kilogramowy kawałek dyni.
Wydrążyłam z niej nasiona.


Pokroiłam ją najpierw na mniejsze kawałki


a następnie w kostkę.
Wrzuciłam ją do dużego garnka.


Zasypałam ją białym


i brązowym cukrem.


 Odstawiłam  na dwie godziny.
Po tym czasie dynia puściła sok.


W czasie gdy sobie stała ja zajęłam się cytrusami.
Wyparzyłam je w gorącej wodzie.


 Obrałam ze skórek.
Z jednej cytryny i pomarańczy starłam skórkę. 

Nie powinno zostać na owocach białych skórek, ponieważ dodają dżemowi goryczki.


 Pomarańcze pokroiłam na cząstki.


 Cytrynę również, pamiętając o dokładnym wyjęciu z niej pestek.
Następnie owoce pokroiłam w małą kostkę.


Dodałam je wraz z sokiem który puściły do dyni.
Wcisnęłam też sok z połowy cytryny.


Z laski wanilii wyjęłam ziarenka.


Wsypałam startą skórkę z owoców i przyprawy do garnka.


Teraz wystarczy wszystko mieszać i gotować bez przykrywki na małym ogniu.


Z biegiem czasu, dynia będzie przybierać konsystencję papki.
Gotowałam aż płyn odparował.


Gdy dżem stawał się gęstszy powinno się go coraz częściej mieszać.
Ja użyłam blendera i zmieliłam wszystko na gładką masę.
Gotowałam jeszcze wszystko przez jakiś czas do momentu aż stwierdziłam,
że jego konsystencja jest wystarczająco gęsta.


 Teraz wystarczy już nakładać gorący dżem do wyparzonych słoików.
Można je zagotować.
Ja je zakręciłam i odstawiłam do góry nogami.
Smacznego!






ZAPRASZAM NA INNE PYSZNE DŻEMY











Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...