piątek, 15 listopada 2013

TARTA Z GRUSZKAMI SZPINAKIEM GORGONZOLĄ I ORZECHAMI



Połączenie gruszki, gorgonzoli, szpinaku i orzechów jest rewelacyjne!
Postanowiłam połączyć te wszystkie wspaniałe składniki w postaci tarty.
Powiem jedno - powstał wspaniały smak i bardzo fajne danie.
Polecam na imprezy, na pewno zaskoczycie nim najbliższych.
Smakuje również wyśmienicie na zimno. 




Składniki na ciasto:
  •  200 g mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 1 jajko
  • sól

Składniki na farsz:
  • 4 szt.gruszek
  • 200 g sera gorgonzoli
  • garść orzechów włoskich
  • świeże liście szpinaku
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • łyżka oliwy z oliwek
  • ząbek czosnku

Składniki na masę jajeczną:
  • 2 szt. jajek
  • 200 g śmietany 18%
  • łyżeczka gałki muszkatołowej
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz

Zacznijmy od ciasta.
Do mąki dodałam pokrojone na kawałki masło, jajko i sól.


 Zagniotłam wszystkie składniki.
Zawinęłam ciasto w folię i włożyłam na godzinę do lodówki.


W czasie gdy ciasto się chłodziło, przygotowałam farsz.

Na patelnię wlałam oliwę i chwilę smażyłam starty czosnek.
Podsmażyłam przez około 5 minut szpinak.
Przyprawiłam go solą i pieprzem.


Wyjęłam ciasto, rozwałkowałam je podsypując mąką.
Przełożyłam placek do blachy na tarty o średnicy 29 cm.
Ponakłuwałam go widelcem.


 Nałożyłam na niego szpinak.


 Kolej na gruszki.


Obrałam je, wyjęłam gniazda nasienne i pokroiłam w paseczki.
Ułożyłam  na szpinaku.


Na nie rozkruszyłam ser gorgonzolę.
 

Posiekałam orzechy włoskie.


 Posypałam nimi ser.


 Przygotowałam masę jajeczną.

Do miseczki wbiłam jajka.
Roztrzepałam je.
 

Wsypałam gałkę muszkatołową, sól i pieprz.


Dodałam do nich śmietanę.
 

Wszystko dokładnie wymieszałam.
 

Polałam masą tartę.


Wstawiłam ją do rozgrzanego piekarnika.
Piekłam w temperaturze 180 stopni przez 40 minut.
Smacznego!



Zapraszam również do upieczenia:

  






Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...