sobota, 9 czerwca 2012

TARTA Z TRUSKAWKAMI


Sezon na truskawki trwa.
Jedzmy je więc...bo tak szybko się skończą.
Podane na kruchym cieście i zalane bitą śmietaną...czego trzeba więcej.
Kolory jak najbardziej związane z rozpoczętym wczoraj EURO ;-)

Polecam również przepisy na:




 














Składniki:

Ciasto na kruchą tartę: 
  • 150g schłodzonego masła
  • 250g pszennej mąki
  • łyżeczka soli
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki cukru pudru
                                                     

Składniki na krem:                                    
  • 250g śmietany kremówki 30%
  • opakowanie serka waniliowego/ serka mascarpone
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • aromat waniliowy

    • płatki migdałowe/ opcjonalnie do posypania

Do miski wsypałam mąkę i dodałam pokrojone w kostkę miękkie masło.
Rozcierałam i połączyłam składniki.
Wbiłam jajko i wsypałam sól.

Wyrabiałam ciasto aż było gładkie i podzieliłam na dwie części.


Do mojej tarty wystarczyła jedna część.
Obie zawinęłam w przeźroczystą folię i włożyłam na około godzinę do lodówki.
Druga część przyda się do następnej tarty i będzie sobie czekała w zamrażalniku.
Można ją tam przechowywać około 3 miesięcy.
Ciasto podsypując mąką można rozwałkować, albo wylepić palcami formę.
Ja użyłam formy o średnicy 30cm.
Spód podziurkowałam widelcem.

Formę można nakryć kawałkiem papieru do pieczenia lub najlepiej folią aluminiową,nasypując na nią
np.groch lub fasolę aby spód tarty równo się upiekł.
Piekłam ją przez około15 minut, w piekarnika w temperaturze 190 stopni.
Następnie zdjęłam papier i jeszcze kolejne 10 minut.

Gdy ciasto stygło, zajęłam się kremem.
     Śmietanę kremówkę schłodziłam i zmiksowałam.


Wsypałam cukier wanilinowy i wkropiłam aromat waniliowy.
Miksując dodawałam po łyżeczce serka waniliowego.
Idealny jest serek mascarpone.



Wszystko wymieszałam i odstawiłam do lodówki na około 30 minut.
Jeśli wolicie słodszy krem,możecie dodać jeszcze 2 łyżki cukru pudru.


Schłodzony krem przełożyłam na kruchy spód tarty.


Pokroiłam truskawki.


Rozłożyłam je na krem.


Tartę najlepiej przechowywać w lodówce.

Można posypać owoce pokruszonymi płatkami migdałowymi.
Smacznego!

1 komentarz:

Enhiz pisze...

Wygląda pysznie! Na pewno spróbuję ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...