środa, 13 czerwca 2012

KRUCHE CIASTO Z RABARBAREM



Rabarbar jest moim odkryciem tego lata.
Jego kwaskowaty smak przypadł mi bardzo do gustu.
A w połączeniu ze słodkim,kruchym ciastem jest wprost przepyszny.



Polecam również z rabarbarem:








  
A także kruche ciasto jak w dzisiejszym wpisie ale ze śliwkami



Dzisiejsze wariacje są również z tym kwaskowatym warzywem.

Składniki:
  • 6-8 łodyg rabarbaru
  • 250g konfitury truskawkowej
  • 3 szklanki mąki
  • 1,5 kostki margaryny
  • 4 żółtka
  • niecała szklanka cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier puder do posypania


Przesiałam mąkę.
Dodałam proszek do pieczenia.


Wsypałam cukier.


Wbiłam żółtka.


Następny składnik to miękka, pokrojona margaryna.


Zagniotłam ciasto.


Podzieliłam je na dwie części i włożyłam na 30-40 minut do lodówki.


Rabarbar umyłam, odkroiłam twarde końce i pokroiłam na kawałki.


Dodałam do niego 250g konfitury truskawkowej (własnej produkcji) i wymieszałam.
Można zamiast niej posypać rabarbar dwoma łyżkami cukru.



Formę o wymiarach 35cm na 25cm wysmarowałam masłem
 i posypałam bułką tartą.

Wyjęłam jedną część ciasta z lodówki.
Wylepiłam nim blachę.


Wyłożyłam na nie rabarbar.


Na rabarbar starłam drugą połowę ciasta.


Wstawiłam ciasto do nagrzanego piekarnika.
Piekłam w temperaturze 180 stopni przez 45 minut.


Gdy wystygło, posypałam ciasto cukrem pudrem.


Smacznego!

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Przepis prosty, szybki w wykonaniu a efekt? Bardzo puszny wypiek :-) Polecam.

Adam pisze...

Wreszcie udało mi się zrobić takie ciasto, jak w cukierni :)
Tylko jedno ale - dodatkowa szklanka mąki jest bardzo wskazana, bo przy 1,5 kostki margaryny (375 g) ciasto zbyt się rozłazi.

Przepisy Igusi pisze...

Adamie, można dodac 1 kostkę margaryny.Wystarczy w zupelnosci.Albo masz rację podsypac wiecej mąki.Cieszę się,że ci wyszło i smakowalo.Pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...