niedziela, 15 lipca 2012

CIASTO Z RABARBAREM CZERWONĄ PORZECZKĄ I MAŚLANKĄ


Kolejne ciasto z rabarbarem w roli głównej.
Tym razem towarzyszy mu czerwona porzeczka.
Te drobne soczyste kuleczki są nie tylko smaczne, ale i zdrowe.
 Zawierają duże ilości witaminy C, potas, wapń i fosfor.


Polecam również inne przepisy na ciasta z rabarbarem:









Składniki:
  • 7-8 łodyg rabarbaru
  • 250-300g czerwonej porzeczki
  • kostka masła
  • 10 łyżek maślanki
  • 2 szklanki pszennej mąki
  • 5 jajek
  • szklanka cukru + 2 łyżki do posypania rabarbaru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • parę kropli aromatu waniliowego
  • cukier puder do posypania


W mikserze zmiksowałam na białą masę,
 miękkie masło z cukrem i cukrem waniliowym.
Wkropiłam aromat waniliowy.


Dodawałam jajka.


Stopniowo wlewałam maślankę, cały czas miksując.


Następnie wsypywałam mąkę i proszek do pieczenia.
Miksowałam, aż powstała puszysta masa.


Wylałam ją na blachę posmarowaną masłem i posypaną bułką tartą.


Rabarbar pokroiłam na małe kawałki i posypałam cukrem.


Układałam go na cieście.


Wsypałam następnie drugi owoc, czyli czerwoną porzeczkę.



Ciasto włożyłam do nagrzanego piekarnika
i piekłam około 50 minut w temperaturze 180 stopni.



Gdy przestygło posypałam je cukrem pudrem.



Smacznego!

 




2 komentarze:

Tyna pisze...

W towarzystwie porzeczek rabarbar musi być jeszcze pyszniejszy! Smakowity przepis:)

Forex pisze...

Świetny przepis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...