niedziela, 24 czerwca 2012

CIASTO Z TRUSKAWKAMI RABARBAREM I MAŚLANKĄ




Zbliża się koniec sezonu na truskawki i rabarbar.
Ale póki jeszcze są, to upiekłam z nimi pyszne ciasto z dodatkiem maślanki.
 dodając truskawki ...wyszło jeszcze pyszniejsze....;-)

Piekłam też ciasto z rabarbarem i porzeczkami



Polecam również:








Składniki:
  • 7-8 łodyg rabarbaru
  • 40 dkg truskawek
  • kostka masła
  • 10 łyżek maślanki
  • 2 szklanki pszennej mąki
  • 5 jajek
  • szklanka cukru + 2 łyżki do posypania rabarbaru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • parę kropli aromatu waniliowego
  • cukier puder do posypania


Miksowałam na puszystą masę miękkie masło,
do którego dosypywałam cukier.


cukier wanilinowy.


Wbiłam jajka


Utarłam składniki na gładką masę.
Stopniowo dodawałam maślankę nie przerywając miksowania.


Następnie wsypywałam do masy mąkę i proszek do pieczenia.


Wkropiłam kilka kropli aromatu waniliowego i ucierałam tak długo,
aż wszystkie składniki zamieniły się w jednolitą masę.


Przełożyłam ciasto na wysmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą formę.


Rabarbar umyłam, obrałam i pokroiłam.



Układałam na cieście, posypany cukrem rabarbar


i truskawki.





Włożyłam ciasto do nagrzanego piekarnika
i piekłam około 50 minut w temperaturze 180 stopni.

Gdy ostygło posypałam je cukrem pudrem.


Smacznego!

7 komentarzy:

Dusia pisze...

uwielbiam, doskonałe połączenie

Tygrysek pisze...

Sama nie wiem, co lepsze w cieście, truskawki, czy rabarbar. Ale połączenie tych dwóch jest rewelacyjne.

Anonimowy pisze...

witam. mam zamiar zrobic to ciasto, bo w lodowce nudzi sie i rabarbar i truskawki z dzialki i teraz mam dylemat. czy kostka masla to 200g czy 250g? w uk wszystkie maja 250g, w polsce chyba 200g? dziekuje za odpowiedz

Przepisy Igusi pisze...

Witam,
Kostka masła 200g.
Pozdrawiam;-)

Luthien pisze...

Rewelacyjny przepis! Dziś piekę kolejny raz :-) dzisiejsza blaszka będzie dla mamusi ;-)

Anonimowy pisze...

Witam. Na jaki rozmiar blachy jest to ciasto?

Przepisy Igusi pisze...

35/25 cm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...