niedziela, 10 czerwca 2012

CZEKOLADOWE NALEŚNIKI Z TRUSKAWKAMI I BIAŁYM SEREM



Pyszne czekoladowe naleśniki
z białym serem
 z dodatkiem wanilii i świeżymi truskawkami.

Idealne na śniadanie, podwieczorek,
lub jako pyszny przysmak dla najmłodszych.

Polecam również naleśniki:






Składniki na ciasto:
  •  250 ml mleka
  • 150 g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • łyżka masła (rozpuszczonego)
  • 1/2 szklanki wody gazowanej
Składniki na nadzienie:
  • truskawki
  • 500g półtłustego twarogu
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 1/2 opakowania śmietany jogurtowej
  • 3 łyżki cukru pudru
         Propozycje na wierzch naleśników:
  • brązowy cukier do posypania
  • cukier puder do posypania
  • rozpuszczona czekolada do polania
  • starta na drobnej tarce czekolada
  • gęsta śmietana
  • jogurt


Do miski wbiłam dwa jajka.
Roztrzepałam je trzepaczką.


Wlałam mleko.


Mieszając, dosypywałam mąkę.


Dodałam gorzkie kakao.
Można dodać również rozpuszczoną czekoladę.
Jednak podczas przygotowywania ciasta, okazało się,
....że została wcześniej zjedzona ;-))


Całość  wymieszałam, dodając ekstrakt z wanilii i zimne roztopione masło.
Ciasto odstawiłam na około 30 minut.
Zgęstniało - wlałam więc wodę gazowaną.


Rozgrzałam żeliwną patelnię.
Smażyłam je bez tłuszczu.
Masło które dodałam do ciasta. wystarczyło aby naleśniki nie przywierały.


Ciasta starczyło na 15 naleśników.


Do miseczki dodałam twaróg,śmietanę,cukier waniliowy i cukier puder.


Całość rozgniotłam widelcem.


Truskawki pokroiłam na plasterki.


 Naleśniki smarowałam nadzieniem serowym,
 na który nakładałam plasterki truskawek.
Zawijałam w trójkąty.

Na wierzch polałam śmietanę, posypałam truskawkami i brązowym cukrem.

Smacznego!

   

2 komentarze:

nnonsensee pisze...

o mniam, mniam, jakie pyszności!

Unknown pisze...

nie powiem ładnie się prezentują ... że ja muszę się zajadać tymi z dyskontu :( btw. fon mi siadł , kontakt tylko przez gg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...