niedziela, 3 czerwca 2012

ZAPIEKANKA ZIEMNIACZANA Z BAKŁAŻANEM CUKINIĄ I BROKUŁAMI



Do zapiekanki można użyć dowolnych składników,
w zależności od gustów i pory roku.
Zapiekanka jest wspaniała  na obiad jak również i na kolację.
Ja dodałam oprócz warzyw, parę plasterków wędzonego boczku.
Oczywiście można go nie dodawać.

Polecam również inne zapiekanki:







Składniki:
  • 1kg ziemniaków (najlepiej jesiennych)
  • parę różyczek brokuł
  • bakłażan
  • cukinia
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • puszka pomidorów (można oczywiście użyć świeżych)
  • parę plasterków wędzonego boczku (opcjonalnie)
  • opakowanie jogurtowej (jest lżejsza) śmietany
  • kawałek sera mozzarella
  • słodka czerwona papryka
  • zioła prowansalskie
  • bazylia, tymianek
  • sól, czarny pieprz
  • masło do wysmarowania blachy
  • olej do smażenia

Zacznijmy od pokrojenia na cienkie plasterki ziemniaków.

    Podgotowałam je przez około 3-4 minuty w osolonej wodzie.
    Odstawiłam aby ostygły.
     

     Przygotowałam pozostałe składniki.

 
Brokuły podgotowałam na pół twardo.


Bakłażana pokroiłam na cienkie plasterki, posoliłam i odstawiłam aż puścił sok i pozbył się goryczki.Nadmiar soku wchłaniają idealnie-kuchenne ręczniki papierowe.


Smażyłam je na patelni grillowej.


 Pokroiłam na plasterki cukinię.


 
 I również usmażyłam.


Pokroiłam drobno cebulę i starłam ząbki czosnku.
Podsmażyłam.


Pozostał jeszcze do podsmażenia wędzony boczek.


Mając już przygotowane wszystkie składniki,można przygotowywać zapiekankę.

Blachę wysmarowałam masłem.

Układałam warstwowo.

Plasterki ziemniaków.


Bakłażana.
Posypałam go ziołami.


 
Następnie cebula z czosnkiem.

 

Kolej na wędzony boczek.


Warstwa pomidorów, posypanych ziołami.


Rozłożyłam plasterki cukinii.


 
 Brokuły.


Ostatnia warstwa to ponownie plasterki ziemniaków.


W miseczce rozmieszałam śmietanę i starty ser mozzarellę
z dodatkiem łyżeczki czerwonej słodkiej papryki.


Polałam sosem ziemniaki.


Wstawiłam zapiekankę do piekarnika na około
30 minut i piekłam w temperaturze 200 stopni.


 
Smacznego!

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

I normally hate commenting, but i thought i would give it a go for this blog. Been reading your stuff for awhile.

Anonimowy pisze...

zapiekanka wygląda pysznie, ale szkoda, ze nie napisano ile procentową dać smietanę...moja zapiekanka jest w piekarniku właśnie i cała góra spłynęła, mam nadzieje że się to jakoś zapiecze:)

Anonimowy pisze...

Moja własnie jest w piekarniku, dam znać jak wyszła :) Na zdjęciach u Pani prezentuje się smakowicie. Zamieniłam tylko ziemniaki na makaron, mam nadzieję, ze tez będzie wszystkim smakować! :)

Anonimowy pisze...

To ponownie ja (z 14 maja 2013 12:13) :) zapiekanka wyszła znakomicie! Wszyscy są pod wrażeniem! Na pewno zrobię ją ponownie! Dziękuję bardzo za podzielenie się przepisem! :)

Przepisy Igusi pisze...

Cieszę się,że smakowała:-)Zapraszam do wypróbowania innych moich przepisów.

Truskawka pisze...

przepyszna zapiekanka;) napewno nie raz ją jeszcze zrobie ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...