piątek, 8 czerwca 2012

PESTO Z BROKUŁ


Tradycyjne włoskie pesto przyrządza się z bazylii.
Proponuję pesto z innego zielonego warzywa - brokuł.
Jest zdrowe, zielone i naprawdę smaczne.

Składniki:
    • różyczki brokuł
    • oliwa z oliwek
    • makaron np.świderki Lubelli
    • garść pestek dyni
    • parmezan
    • 2-3 ząbki czosnku
    • sól,świeżo zmielony czarny pieprz

    Brokuły umyłam i pokroiłam na mniejsze części.

      Podgotowałam je w osolonej wodzie przez około 5 minut.
      Powinny być tylko lekko ugotowane.

    Gdy ostygły, wlałam do brokuł oliwę z oliwek i przez chwilę miksowałam.


    Uprażyłam pestki dyni, dodając odrobinę oliwy.
    Zamiast pestek dyni możecie użyć orzechy bądź pestki słonecznika.


    Wsypałam je do brokuł



     i zmiksowałam.


    Podsmażyłam przez chwilkę starte ząbki czosnku.


    Dodałam do czosnku zmiksowane brokuły.
    Podsmażyłam wszystko i przyprawiłam.
    Możecie  dolać oliwy z oliwek,gdy pesto będzie za gęste.


    Ugotowałam makaron i wymieszałam go z sosem.

    Posypałam startym parmezanem i uprażonymi pestkami dyni.

    Smacznego!




    Brak komentarzy:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...