niedziela, 27 maja 2012

CIASTECZKA SEROWE Z RABARBAREM




Kruche, maślano - serowe mini tarty.
Z nadzieniem z rabarbaru i własną konfiturą truskawkową.


Zamiast rabarbaru można użyć innych owoców: truskawek, śliwek, moreli, jabłek...
Polecam również moje
 rożki maślano serowe z jabłkami.





Składniki na ciasto:
na około 20 talaretek o szerokości 15cm.
  • 125 g sera śmietankowego
  • 125 g masła
  • 1 cukier wanilinowy
  • 2 łyżki cukru
  • 150 g mąki pszennej
  • 1 żółtko do posmarowania ciasta

Składniki na nadzienie:
  • 300-400g rabarbaru
  • 3-4 łyżki konfitury z truskawek/malin

Rabarbar umyłam i odkroiłam twardsze części.


Pokroiłam go na 1-2 cm kawałki.


Dodałam do niego konfiturę z truskawek.


Wymieszałam ją z rabarbarem.


Odstawiłam i zabrałam się za ciasto.
Przesiałam mąkę przez sitko.


Dodałam cukier wanilinowy.


Cukier.


Następnie miękkie o temperaturze pokojowej, pokrojone masło.


Na koniec miękki śmietankowy ser.


Ciasto ugniotłam w kulę,zawinęłam w folię i wstawiłam na pół godziny do lodówki.


Podzieliłam ciasto na dwie części.
Rozwałkowałam, podsypując mąką na grubość około 1/2 cm.
Wykraiwałam koła o średnicy 12-15 cm.
Posmarowałam żółtkiem.


Układałam na blasze a brzegi zawinęłam do środka.


W każde ciasteczko nakładałam nadzienie.




Włożyłam ciasteczka do nagrzanego do 200 stopni piekarnika.
Piekłam około 25-30 minut.
Posypałam płatkami migdałowymi lub cukrem pudrem. 

Smacznego!






1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Niestety ale mąki jest za mało. Ja dosypywałam jeszcze parę razy. Przed nałożeniem owoców polecam same placuszki 10 min podpiec.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...