poniedziałek, 28 maja 2012

INDYK Z SOSEM RABARBAROWYM



Rabarbar kojarzy się z latem i jest często uprawiany w ogródkach przydomowych.
Można jednak odnieść wrażenie że mimo wszystko w Polsce jest rośliną nieco niedocenianą.

Sezon rabarbarowy w naszym kraju trwa niestety bardzo krótko.

Korzystajmy więc z tego warzywa... tak warzywa, zazwyczaj myślimy o rabarbarze jak o owocu
(tak też bywa klasyfikowany w książkach kucharskich: razem z owocami),
jednak w rzeczywistości jest to warzywo z rodziny rdestowatych.

Dziś polecam  pierś z indyka z sosem rabarbarowym.

Składniki na sos:

4-5 łodyg rabarbaru
łyżka miodu
 1/4 szklanki cukru
4 łyżki octu balsamicznego
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz

  • pierś z indyka
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • słodka czerwona papryka

Rabarbar umyłam i odcięłam twardsze końce.


Pokroiłam go na około 1cm kawałki.
Włożyłam do garnka.


Wsypałam cukier.


Wlałam miód.


Doprawiłam solą i pieprzem.
Smażyłam przez parę minut aż puścił sok i zmiękł.


Wlałam ocet balsamiczny i jeszcze przez chwilę dusiłam.


Usmażyłam pierś z indyka i pokroiłam ją na kawałki.


Polałam sosem mięso.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...