czwartek, 16 lipca 2015

RISOTTO Z WARZYWAMI



Kolejne risotto na blogu.
Zapraszam dziś do wypróbowania pysznego risotta z warzywami.
Skład warzyw można skomponować dowolnie wedle uznania.
Możecie oczywiście pominąć wędzony boczek, który dodałam dla smaku.

Składniki: ( dla 2-3 osób)




  • 1 szklanka ryżu arborio do risotta 
  •  1 litr bulionu warzywnego lub wody
  • 4-5 łyżek masła
  • kieliszek białego wytrawnego wina
  • 1 cebula
  • 1 żółta/zielona cukinia
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 2 pomidory
  • 2 ząbki czosnku
  • 5-7 cienkich plasterków wędzonego boczku ( niekoniecznie- można go pominąć )
  • 50 g parmezanu
  • szczypta szafranu
  • łyżeczka kurkumy
  • pół łyżeczki mielonego kminku
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • papryka chili w proszku lub świeża ( do smaku)



  • W garnku roztopiłam łyżkę masła i zeszkliłam drobno pokrojoną cebulę.




    Po około 5 minutach dodałam pokrojone ząbki czosnku.



    Wsypałam ryż i podsmażałam go przez około minutę.



    Cukinię umyłam i pokroiłam w kostkę.


    Pomidory sparzyłam i obrałam ze skórki.


    Wsypałam do ryżu przyprawy.



    Kolejno dodawałam warzywa;
    drobno pokrojony seler naciowy,



    cukinię,



    pokrojony w kostkę i podsmażony wędzony boczek.



    Wszystko wymieszałam i smażyłam przez około 5 minut.


    W międzyczasie  pokroiłam w kostkę pomidory.
    Dodałam je do risotta.


     Kolej na wino.


    Wlałam je do garnka i mieszałam aż cały płyn wyparował.
    Pozostało już tylko wlewać stopniowo bulion/wodę i gotować na  średnim ogniu.
    Ryż stopniowo będzie wchłaniał płyn, należy więc go dolewać, aż zrobi się miękki.
    W razie konieczności można dodać więcej wody.
    Używając bulionu należy uważać z dodawaniem soli.


    Na koniec dodałam 2-3 łyżki masła i starty parmezan.
    Przykryłam na 3 minuty.
    Gotowe!
     



    Brak komentarzy:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...