poniedziałek, 7 listopada 2011

BUSTRENGO BOLOŃSKIE CIASTO Z KASZY KUKURYDZIANEJ JABŁEK I FIG




Bustrengo
 to boloński deser, który pieką Włosi na dogasającym żarze po przygotowaniu obiadu.
To wyśmienite i wilgotne ciasto przypomina trochę angielski pudding.
Jest bardzo sycące za sprawą suszonych fig, rodzynek i miodu.
Pomimo tylu składników, jego wykonanie jest proste i szybkie, 
ponieważ wszystko się miesza (samo)...;-)
Myślę, że zaskoczycie waszych gości tym niespotykanym na naszych stołach ciastem.
Polecam!


Składniki: Na około 8-10 porcji
  • 100 g kaszy kukurydzianej
  • 200 g mąki pszennej-przesianej
  • 100 g bułki tartej
  • 100 g cukru pudru
  • 500 ml mleka
  • 3 jaja
  • 100 g płynnego miodu
  • 50 ml oliwy
  • 100 g rodzynek
  • 100 g suszonych fig
  • 500 g twardych jabłek
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • skórka z 2 pomarańczy
  • skórka z 2 cytryn
  • 1 łyżeczka soli
  • masło do wysmarowania formy


Zacznijmy od suchych składników.

Do dużej miski wsypałam przesianą mąkę pszenną, kaszę kukurydzianą,
bułkę tartą i cukier.


Składniki wymieszałam.
W drugiej misce ubiłam jajka i dodałam do nich miód.


olej,


mleko.


Składniki starannie wymieszałam i wlałam mieszaninę do miski z suchymi składnikami.


Masy połączyłam ze sobą.
Dodałam cynamon i sól.



Cytryny i pomarańcze dokładnie sparzyłam i starłam skórki na tarce.


Dodałam pokrojone figi i rodzynki.


I pokrojone w grubą kostkę jabłka.


Łyżką wymieszałam masę i wlałam
 do posmarowanej masłem tortownicy o średnicy 28 cm.


Wstawiłam do rozgrzanego do temperatury 180 stopni C piekarnika
i piekłam około 50 minut.


Przed podaniem posypałam ciasto cukrem pudrem.


Należy je jeść na ciepło, najlepiej z kleksem śmietany kremówki.
Ale równie pysznie smakuje na zimno.


Smacznego!

3 komentarze:

Mala Cukierenka pisze...

wygląda fantastycznie i takie soczyste, musi być pyszne

Unknown pisze...

Prezentuje się świetnie jestem ciekawa smaku:)

Anonimowy pisze...

Bardzo dobre ciasto, wilgotne i aromatyczne. Co prawda podrasowałam je łyżeczką proszku do pieczenia. Miałam mało kaszy kukurydzianej i dodałam pół szklanki płatków owsianych, a zamiast fig użyłam moreli, ale efekt naprawdę niezły. Dziękuję za przepis. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...