piątek, 4 listopada 2011

WIEPRZOWINA PO AZJATYCKU W SOSIE ŚLIWKOWYM



Wprawdzie sezon na śliwki się kończy,ale polecam rewelacyjną
wieprzowinę z tymi owocami w roli głównej.
Jedząc ją pierwszy raz, rozkoszowałam się tym smakiem,
jakże innym od tradycyjnych gulaszy.
Główną bazą i podstawą 
wieprzowiny po azjatycku jest sos śliwkowy.


Składniki:

SOS:

  • 12 śliwek węgierek
  • 4 łyżeczki cukru ( ja użyłam trzcinowego)
  • 3-4 łyżeczki sosu sojowego
POZOSTAŁE SKŁADNIKI:
  • 500g wieprzowiny (polędwiczek albo szynki)
  • 2-4 ząbki czosnku
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka oleju
  • odrobina mąki
Zacznijmy od sosu.
Śliwki umyłam, rozcięłam i wyjęłam z nich pestki.


Zalałam 1/4 szklanki wody i gotowałam do miękkości.


Następnie czynność trochę pracochłonna- przecierałam je przez sitko.


Skórki wyrzuciłam a do miąższu dodałam cukier i sos sojowy.


Gotowałam sos około 15 minut aż zgęstniał .


Rozgrzałam olej na patelni, na którym podsmażyłam czosnek i cebulę.
Dodałam pokrojone w kostkę i obtoczone w mące polędwiczki.
Smażyłam,aż się zarumienią.
Wlałam sos sojowy,doprawiłam cukrem i smażyłam około 5 minut.
Następnie połączyłam mięso z sosem śliwkowym i dusiłam wszystko około 10 minut.


Podawałam z ryżem.


Rewelacja! Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...