poniedziałek, 21 listopada 2011

KEBAB Z SALSĄ Z BAKŁAŻANÓW I CZERWONEJ FASOLI


Kebab jest potrawą kuchni orientalnej.
Jest to zwłaszcza danie kuchni tureckiej.
Dziś proponuję moją wariację z salsą z bakłażana,nutką curry,imbiru i kurkumy.


Składniki mięso:
  • piersi z indyka/kurczaka
  • curry
  • kurkuma
  • imbir
  • czosnek
  • ostra czerwona papryka
  • pieprz,sól
  • oregano
  • oliwa
Salsa z bakłażana:
  • 1 szt.bakłażanu
  • 1/2 małej cukini
  • puszka czerwonej fasoli
  • czerwona świeża papryka
  • 1 szt.cebuli
  • pasta pomidorowa
  • czosnek
  • sól,pieprz
  • oliwa
Składniki sos:
  • jogurt grecki
  • 2-3 szt.ogórka kiszonego
  • 2-3 ząbki czosnku
  • świeży koperek
  • kawałek sera feta
Pokroiłam drobno cebulę,paprykę,bakłażana i cukinię.
Warzywa podsmażyłam na patelni.
Przełożyłam je do garnka,dodałam fasolę i sos pomidorowy.
Doprawiłam solą,czosnkiem i pieprzem.
Dusiłam aż warzywa zmiękną.


Piersi z indyka pokroiłam na cienkie paseczki.
Doprawiłam przyprawami,polałam oliwą i
odstawiłam na około godzinę do lodówki.


Podsmażyłam je na oliwie na patelni.


Ugotowałam ryż z dodatkiem kurkumy.

Gdy ryż się gotował, przygotowałam sos.
Do miseczki wlałam jogurt.
Dodałam pokrojone,obrane kiszone ogórki,ząbki czosnku,
fetę i świeży koperek.
Wszystko zmiksowałam.

Podawałam ryż z usmażonym indykiem i salsą.
Polałam sosem i pyszne danie gotowe.
Smacznego!

  

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...