czwartek, 17 listopada 2011

CIASTECZKA ORKISZOWO KAKAOWE Z BAKALIAMI


Coś do kawy hmmm... w szafce pusto,szarlotka zjedzona (przepis na nią TU)
Czas więc coś upiec ;-)
15 minut pracy, drugie 15 pieczenia i już mam przed sobą 
pyszne, chrupiące i zdrowe ciasteczka.
Więcej czasu zajmie Wam zapewne droga do sklepu, po ciastka w których
 na pewno nie znajdziecie taki pyszny skład...
Proponuję również ciasteczka owsiano - czekoladowe (przepis TU)

Zapraszam do pieczenia;-)
Składniki:
  • 100 g masła
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanka brązowego cukru
  • 1/2 szklanka pestek słonecznika
  • 1 szklanka płatków orkiszowych/płatków owsianych 
  • 1 jajko
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii/migdałowego
  • 3 łyżeczki gorzkiego kakao
  • garść migdałów
  • garść orzechów laskowych
  • garść rodzynek
  • 4-6 szt.suszonych śliwek



Rozdrobniłam migdały i orzechy.
Na małej patelni uprażyłam je wraz z ziarnami słonecznika.


Odstawiłam je aby przestygły.

Do miski wsypałam cukier waniliowy,brązowy cukier i ucierałam z miękkim masłem.


Dodałam jajko,aromat i miksowałam na gładką masę.


Kolej na mąkę, proszek do pieczenia i szczyptę soli.


Mieszałam aż składniki się połączyły.

Wsypywałam kolejno:

płatki orkiszowe


namoczone wcześniej rodzynki i pokrojone suszone śliwki


uprażone orzechy, migdały i pestki słonecznika


Wszystko dokładnie wymieszałam.
Ciasto podzieliłam na dwie części.
Do jednej części dodałam kakao.



Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia.
W czasie gdy piekarnik się nagrzewał,
formowałam małe kuleczki, lekko je spłaszczając i
układałam na blasze.


Piekłam w temperaturze 180 stopni
przez około 15 minut.
  

Smacznego! 

1 komentarz:

kim93 pisze...

wygląda apetycznie. Bardzo smaczne ciasteczka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...