piątek, 21 października 2011

KLUSKI ŚLĄSKIE


 Ziemniaczane kluski śląskie są bardzo łatwe w przygotowaniu.
Potrzebne są ugotowane ziemniaki,mąka ziemniaczana i żółtka.

Są one popularną potrawą na Śląsku.
Tam też występują również kluski czarne -
 gdzie oprócz ziemniaków gotowanych
 dodaje się w 1/3 surowych ziemniaków.
Popularne kluski z dziurką idealnie pasują do sosów,mięs,
 bądź mogą być podawane z okrasą. 

Składniki

Ciasto na kluski:
  • 1 kg.ziemniaków
  • około 250g mąki ziemniaczanej
  • 3 żółtka

Okrasa:
  • boczek wędzony/kiełbasa
  • cebula
  • sos/mięso

Ziemniaki ugotowałam w łupinkach w osolonej wodzie.
Po wystygnięciu obrałam.


Przepuściłam ziemniaki przez praskę.


Podzieliłam je na 4 części i 1/4 odłożyłam.


W puste miejsce nasypałam mąki ziemniaczanej.


Dodałam żółtka i wyjętą wcześniej część ziemniaków.


Zagniotłam masę i formowałam z niej małe kulki,
robiąc w każdej z nich palcem wgłębienie.


Wrzucałam je na osolony wrzątek.
Gotowałam kluski, aż nie wypłyną na powierzchnię wody.


Ugotowane, przekładałam na talerze.


Najlepiej podawać je zaraz po ugotowaniu,
ale można również podsmażyć kluski na patelni.

Ja zamiast sosu, podawałam je z okrasą.
Podsmażyłam na patelni cebulę,wędzony boczek i kiełbaskę.


Dodałam kluski śląskie...


I kluseczki z dziurką gotowe;-)
Smacznego!



3 komentarze:

Dusia pisze...

też robiłam z tego przepisu i są bardzo smaczne, Twoje też pieknie wyszły

Anonimowy pisze...

Świetne! Rodzina nie mogła się od nich "odciąć". Wspominali je z tęsknotą przez dwa dni.

Anonimowy pisze...

Robiłam kluski śląskie po raz pierwszy, korzystałam właśnie z tego przepisu, wyszły pyszne. Co więcej, powiem nieskromnie wyszły lepsze niż mojej mama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...