poniedziałek, 10 października 2011

ZIEMNIAKI FASZEROWANE SZPINAKIEM


Dziś miały być na obiad pieczone ziemniaki.
Często je robię - pokrojone na części, upieczone w piekarniku
 i posypane pachnącymi ziołami.
Ale patrząc na nie - stwierdziłam,że trzeba coś urozmaicić w menu...
Powstały więc ziemniaczki faszerowane szpinakiem.

Farsz zależy od zawartości lodówki i fantazji.
Ja daję pomysł .... a wy działajcie ;-)
Na pewno jest dużo możliwości...

Składniki:
  • ziemniaki
  • szpinak (najlepiej świeży)
  • ser lazur
  • ser parmezan
  • 2 łyżki śmietany
  • 3-4 ząbki czosnku
  • kiełbasa / boczek wędzony
  • oliwa z oliwek

Ziemniaki umyłam i podgotowałam w całości.


Ostudziłam je,wyłożyłam na blachę i nacięłam każdy z nich.


Szpinak i starty czosnek, podsmażyłam chwilę na oliwie z oliwek.


Dodałam do niego pokruszony ser lazur.



Dodałam śmietanę i pieprz.


Wymieszałam.
I sos szpinakowy gotowy.


Podsmażyłam pokrojoną w kostkę kiełbaskę-
można też plasterki wędzonego boczku.


Teraz nadziewałam ziemniaki szpinakiem i kiełbaską.


Posypałam je startym parmezanem


Można je trochę polać oliwką.
Wstawiłam do piekarnika na około 30-40 minut
( zależy od miękkości podgotowanych ziemniaków )
i piekłam w temperaturze 220 stopni.
SMACZNEGO!



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...