środa, 26 października 2011

PIEROGI Z MIĘSEM KAPUSTĄ I GRZYBAMI


Nadzienia do pierogów są przeróżne.
I bez względu na ich zawartość,
nie ma chyba osoby która by ich nie lubiła.

Faszerowałam je już:











Dziś ponownie zagościły na moim stole ( i ... w zamrażalce;-))
Proponuję dziś chyba najbardziej popularne pierogi!
Mięso,kapusta i grzyby ;-)

Składniki:
  • ugotowane mięso
  • kapusta kiszona
  • grzyby suszone / ewentualnie pieczarki
  • cebula
  • szklanka rosołu
  • gotowana marchewka
  • sól,pieprz

Ciasto:
  • 500 g mąki
  • łyżka miękkiego masła
  • gorąca woda
  • szczypta soli

Ilość składników zależy od tego ile chcemy zrobić pierogów.
Ja zużyłam mięso z gotowanego wcześniej rosołu.
Obrałam ugotowany kawałek pręgi,skrzydło z indyka
 i mięso wołowe na rosół.
Wykorzystałam również parę ugotowanych marchewek.


Zmieliłam je


Podsmażyłam pokrojoną cebulę


Kiszoną kapustę drobno poszatkowałam,podlałam wodą i
dusiłam razem z suszonymi grzybami około 40 minut.


Po ugotowaniu dodałam kapustę do mięsa.


Jak również pokrojone drobno grzyby
 i podsmażoną cebulę.


Farsz przyprawiłam,dolałam szklankę ugotowanego wcześniej rosołu
i dokładnie wymieszałam.



Teraz ciasto na pierogi.

Do mąki dodałam miękkie masło,szczyptę soli
i ugniatałam dolewając gorącej wody.



Rozwałkowałam ciasto,wykraiwałam szklanką koła i
nadziewałam farszem.


Gotowałam w osolonym wrzątku z dodatkiem kropli oliwy,
aż pierogi wypłynęły na powierzchnię wody.



Można je jeść od razu po ugotowaniu,ale równie pysznie smakują
podsmażone na patelni na smalcu ze skwarkami i cebulką.





Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...