wtorek, 11 października 2011

FASZEROWANE BAKŁAŻANY PO PROWANSALSKU



Bakłażany  gościły już na moim blogu pod paroma postaciami.
Przepis na nie zaczerpnęłam z kuchni francuskiej.
Danie jest bezmięsne,lekkie i naprawdę bardzo smaczne.

A przepis na faszerowane bakłażany w wersji mięsnej polecam TU.




Składniki:
  • 2 szt.bakłażanów
  • 2 szt.średnich cebul
  • 3-4 szt. czosnku
  • puszka pomidorów
  • szklanka pasty pomidorowej
  • 2 torebki naturalnego ryżu
  •  garść natki pietruszki
  • parmezan
  • oregano
  • sól,pieprz
Bakłażany umyłam i przekroiłam na pół


Usunęłam miąższ



Wydrążone połówki posoliłam,polałam oliwką
i odstawiłam na 30 minut.


Na patelni podgrzałam oliwę i dusiłam
na niej pokrojoną cebulkę ze startymi ząbkami czosnku.



Dodałam pokrojony miąższ z bakłażanów.


Posypałam go oregano,pieprzem i solą.


Wlałam pomidory i sos pomidorowy.


Ugotowałam 2 torebki naturalnego ryżu.
Wsypałam je do farszu.


Wszystko wymieszałam.


Wsypałam pokrojoną natkę pietruszki.


Gotowy farsz, nałożyłam do wcześniej przygotowanych bakłażanów.
Na wierzch posypałam je parmezanem.


Piekłam w piekarniku 35-40 minut
w temperaturze 180 stopni.
Podlałam je odrobiną wody.
Smacznego!

1 komentarz:

. pisze...

a ja właśnie kupiłem 5kg cebuli z biedronki i tyle ryżu że ula la a pomidory z puszki już czekają tylko gdzie ja tego bakłażana zdobędę ? jak ja będę wychodził z domu dopiero w przyszłym tygodniu :( no ale co tam zrobię bez bakłażana i nie pieczone (bo trzeba mieć przecież piekarnik :( a u Ciebie napatrzę się na zdjęcia (to prawie to samo - od czego się ma w końcu wyobraźnię ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...