wtorek, 2 kwietnia 2013

MARCHEWKA GLAZUROWANA W MIODZIE Z IMBIREM


Marchewka w miodzie 
 jest przepysznym dodatkiem do obiadu.
Odkryłam ją na nowo.
Zamiast tradycyjnej, gotowanej jarzynki polecam tę z mojego posta.
Spróbujcie a przekonacie się sami jaka jest smaczna ;-)

Składniki:
  • kilka średnich marchewek
  • łyżka płynnego miodu
  • łyżka masła
  • kawałek świeżego korzenia imbiru
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • 1-2 łyżki octu balsamicznego
  • sezam do posypania (opcjonalnie)

Marchewkę obrałam, umyłam i pokroiłam w średnie słupki.


Gotowałam w osolonej wodzie przez około 7-10 minut.
Nie powinna być za miękka.
Odlałam wodę, przelałam ją zimną wodą i wyjęłam na papierowy ręcznik.

Na patelni rozpuściłam masło z miodem i startym imbirem.


Dodałam marchewki, które dokładnie wymieszałam i przyprawiłam solą i pieprzem.


Smażyłam marchew aż się zeszkliła, co jakiś czas mieszając.

 

Pod koniec wlałam ocet balsamiczny, który przełamał słodycz miodu.

 

Można posypać sezamem i podawać ;-)

Smacznego!



1 komentarz:

gin pisze...

Z imbirem to u mnie standard, ale nigdy nie próbowałam dodawać miodu... Teraz spróbuję z pewnością :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...