środa, 17 kwietnia 2013

FASZEROWANE ZIEMNIAKI WĘDZONYM DORSZEM I PASTĄ SEROWĄ



 Ziemniaki są wdzięcznym tematem do kuchennych inspiracji.
Wykorzystuje się je na bardzo wiele sposobów.
Dziś jeden z nich.
Pyszne   
faszerowane ziemniaki.

Ja do ich nadziania wykorzystałam wędzonego dorsza i sery.

 


Składniki:
  • kilka większych ziemniaków
  • średnia czerwona cebula
  • 6 ząbków czosnku
  • dorsz wędzony
  • parę plasterków wędzonego boczku

Składniki na pastę serową:
  • kawałek sera gruyere
  • kawałek sera cheddar
  • opakowanie sera białego np. typu president, mascarpone
  • 3-5 łyżek śmietany 
  • łyżeczka musztardy dijon
  • 1-2 łyżeczki słodkiej papryki
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  •  szczypiorek
 Sos do ziemniaków:
  • jogurt grecki
  • 2 łyżki majonezu 
  • sól

Ziemniaki umyłam i ugotowałam w osolonej wodzie.
Powinny być nie do końca ugotowane na miękko, ponieważ 
będziemy je jeszcze piec w piekarniku.

 

Odłożyłam ziemniaki do wystygnięcia.


Pora na pastę serową.

Rozdrobniłam w robocie kuchennym sery.
Wsypałam słodką czerwoną paprykę.
 
  Dodałam biały ser, śmietanę i musztardę.

Wszystko zmiksowałam i na koniec
wsypałam szczypiorek. 

 


  Pasta serowa gotowa.
Dodam ją do dwóch past po połowie.



Do pierwszej  pasty serowej potrzebny będzie świeży wędzony dorsz.


Obrałam go z ości.


Z ugotowanych  wcześniej ziemniaków wydrążyłam miąższ.



Dodałam do niego pokrojoną czerwoną cebulę i starty czosnek.



Dodałam połowę pasty serowej.


I tak powstały dwa rodzaje past.

Pierwsza z ziemniaków, wędzonego dorsza i pasty serowej.
Druga z ziemniaków, pasty serowej, czosnku i cebuli.


Wkładałam je do wydrążonych ziemniaków. 

 
 

Wstawiłam nafaszerowane ziemniaki do nagrzanego piekarnika.
Ziemniaki były już miękkie, wystarczyło więc, żeby się tylko podpiekły.

 

 Podsmażyłam pokrojony wędzony boczek.


Ułożyłam go na papierze kuchennym, aby odciekł z nich tłuszcz.

 

Polałam je sosem. 

 

Posypałam plasterkami wędzonego boczku.

Smacznego!



Polecam inne propozycje na faszerowane ziemniaki:








Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...