niedziela, 21 kwietnia 2013

KNEDLE SEROWO ZIEMNIACZANE ZE ŚLIWKAMI





Knedle z owocami są idealną propozycją na szybki obiad.
Zamiast śliwek można wykorzystać truskawki lub inne sezonowe,ulubione owoce.

Zazwyczaj używa się do ciasta tylko mąki i ziemniaków.
Ja dodałam jeszcze białego sera i uważam ,że ciasto wyszło rewelacyjne.

Polecam również  
knedle z białym serem i orzechową panierką

 

Składniki:
  • 0,5 kg ziemniaków
  • 0,5 kg białego półtłustego sera
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • śliwki 
  • kawałek masła
  • bułka tarta
  • cukier
  • cynamon

Ziemniaki ugotowałam w osolonej wodzie w mundurkach.
Wystudziłam je, obrałam i przecisnęłam przez praskę.



Do ziemniaków powędrował również przeciśnięty przez praskę biały ser.





Wsypałam mąkę, sól i wbiłam jajka.



Wszystkie składniki wymieszałam.
Odrywałam po kawałku ciasto, formowałam z niego małe kulki, 
spłaszczyłam i powstały małe placuszki.




Na środek każdego z nich układałam śliwki.
Uprzednio wydrylowane i przekrojone na połówki.




Ciasto zlepiłam i powstały piękne knedle o okrągłym kształcie.



Wrzucałam je partiami na osolony wrzątek.
Gotowałam przez około 5 - 10 minut aż wypłynęły na powierzchnię.
Wyjmowałam je cedzakową łyżką.



Pozostało już tylko rozpuścić masło na patelni, 
wsypać tartą bułkę z cukrem i podsmażyć knedle.



Można posypać przed podaniem cynamonem wedle uznania.

Smacznego!

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Cudowny pomysl z podsmazeniem knedli na masle z bulka tarta! Sa przepyszne!!!

Anonimowy pisze...

Wypróbowałam przepis. Jest świetny! Polecam!

Anonimowy pisze...

Przepis został przeze mnie wypróbowany. Jest bardzo dobry!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...