środa, 3 czerwca 2015

Risotto z bakłażanem


Risotto jest popularną włoską potrawą.
Można ją podawać na wiele sposobów.
Mając pod ręką ryż arborio i bakłażana, można wyczarować delikatne i kremowe risotto.
Może i nie wygląda zbyt atrakcyjnie, ale zapewniam,że jest pyszne!
A ,że jest teraz sezon na bakłażany to naprawdę polecam.


Składniki: (dla 2-3 osób)
  • 1 szklanka ryżu arborio do risotta 
  •  0,8-1 litr bulionu warzywnego 
  • 200 ml białego wina
  • 1 bakłażan
  • 1 cebula
  • 3-4  łodygi selera naciowego
  • 50 g masła
  • 100 g startego parmezanu
  • 3 ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek extra vergine
  • 5 sztuk pieczarek
  • natka pietruszki
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz



Bakłażana umyłam i pokroiłam w kostkę.
Posoliłam i odstawiłam na około 15 minut.
Gdy puścił sok, opłukałam go i osuszyłam  na papierowym ręczniku.



Na patelnię wlałam sporą ilość oliwy i smażyłam bakłażana przez około 10 minut.



Dodałam do niego pokrojone pieczarki i 
smażyłam jeszcze przez 5 minut dodając sól i pieprz.
Jeśli nie macie lub nie chcecie-można ich nie dodawać.
Ja uznałam,że nadadzą daniu smak i tak było.




 W drugim garnku rozpuściłam połowę masła i 2 łyżki oliwy.
Zeszkliłam pokrojoną w kostkę cebulę, seler naciowy
 i starty czosnek przez kilka minut do miękkości cebuli.


Kolej na ryż.




Wsypałam go do warzyw i mieszałam przez około 2-3 minuty.



Wlałam wino, a gdy wyparowało po około 3 minutach połowę bulionu warzywnego.
Ryż gotowałam na małym ogniu cały czas mieszając.
Bulion stopniowo wyparowywał a  ryż nabierał miękkości. 
Wlałam ponownie resztę bulionu aż ryż nabrał kleistej konsystencji.
Nie powinien się rozgotować, tylko być al dente.



Dodałam do niego usmażonego 
bakłażana z pieczarkami i pokrojoną pietruszkę.


Pozostało już tyko doprawić solą i pieprzem.
Dodałam resztę masła i starty parmezan.


  

Wymieszałam dokładnie tak aby składniki się połączyły.
Można posypać risotto na talerzu natką pietruszki i odrobiną parmezanu.
Smacznego!

 

Polecam również:

RISOTTO Z KREWETKAMI I GROSZKIEM



risotto z grzybami leśnymi








Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...