piątek, 23 września 2011

GUACAMOLE




Awokado albo inaczej Smaczliwka wdzięczna.
W niektórych krajach owoc awokado jest nazywany "owocem maślanym", ze względu na dużą zawartość tłuszczów.W jego składzie znajduje się około 30% łatwo przyswajalnego tłuszczu (dlatego swą konsystencją przypomina masło), około 2% białka, karoteny, witaminę C (6mg/100g), witaminy E,K,H,PP, z grupy B, natomiast prawie zupełnie nie ma w nim cukrów (szczególnie cenią go więc diabetycy).

Miąższ w dojrzałym owocu ma mazistą konsystencję,
a w smaku przypomina orzech włoski.
100 g owocu dostarcza 130 - 240 kalorii/ 550 - 1000 dżuli.

Najczęściej podstawą guacamole jest starte awokado, szczypta soli
 i odrobina soku z limonki lub cytryny.
Mimo że guacamole wywodzi się z Meksyku,
 stało się bardzo popularną przekąską w wielu krajach.


    Składniki:
  • awokado
  • zielone oliwki
  • czarne oliwki
  • czosnek
  • oliwa z oliwek
  • sok z limonki lub cytryny
  • ostre papryczki
  • sól,pieprz
Dojrzałe awokado obrałam ze skórki i pozbyłam się pestki.


Skropiłam je sokiem z limonki.
Dodałam zielone i czarne oliwki i parę ząbków czosnku.
Przyprawiłam solą i pieprzem.


Wlałam parę łyżek oliwy z oliwek


Składniki zmiksowałam.




W wersji ostrzejszej można dodać do środka ostre czerwone papryczki.
Ja dodałam je oddzielnie.
Sos guacamole podałam jako przystawkę z chipsami tortilla (nachos)


Proponuję poniżej wersję tylko z zielonymi oliwkami,czosnkiem i pomidorem.


Pomidora sparzyłam,obrałam ze skórki i wydrążyłam go z pestek.


Drobno pokroiłam i dodałam do zmielonego awokado.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...