piątek, 16 września 2011

ZUPA OGÓRKOWA


Niestety wielkimi krokami zbliża się jesienno-zimowa pora ,
wówczas to nachodzi nas ochota, na ciepłą i pożywną zupkę.
Proponuję więc zupę ogórkową;)
Ogórki w czasie ich kiszenia podwajają swoją ilość
witaminy C oraz B6 i B12.
Z tego powodu są one polecane osobom zmagającym się z anemią.
Są one lekkostrawne i skutecznie oczyszczają organizm
z toksyn i metali ciężkich.
Ogórki kiszone przyczyniają się również do szybszego
 usuwania wody z organizmu, 
dzięki czemu likwidują obrzęki i zastój płynów.
Jakby tego było mało, ogórki kiszone pomagają zwalczać infekcje.
Tak więc jedzmy kiszoniaki jak najczęściej!

         Składniki:
  • przecier z kiszonych ogórków
  • włoszczyzna (por,seler,pietruszka,marchewka)
  • bulion
  • świeży koperek
  • ziemniaki
  • masło do podsmażenia warzyw
  • śmietana do zupy
  • ziele angielskie
  • liście laurowe

Do garnka z wodą włożyłam parę ziarenek ziela angielskiego,
liście laurowe,kawałek pora, pokrojony na kawałki seler i kostkę bulionu.


Pokroiłam jeszcze pora na paseczki i dodałam do zupy
 wraz z podsmażonymi warzywami.


Marchew,pietruszkę i selera (ilość w zależności od ilości zupy i gustów)
starłam na tarce o grubych oczkach i podsmażyłam chwilę na patelni na maśle.


Ziemniaki pokroiłam w kostkę i dodałam do zupy.


Część przecieru z ogórków zmiksowałam i dołożyłam
do zupy wraz z pozostałym nie zmiksowanym przecierem.



Doprawiłam solą,pieprzem i na koniec posypałam pokrojonym koperkiem.



Można dodać śmietankę i zjeść już zupkę.
Jeszcze ciepła ;)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...