środa, 28 września 2011

POWIDŁA ŚLIWKOWE





 

Ostatni dzwonek na powidła śliwkowe.
Idealnie pasują do ciast,naleśników i kanapek.


Składniki:
  • 3 kg. śliwki węgierki (dojrzałej,odchodzącej od pestki)
  • 1 kg. cukru ( jak wolicie mniej słodkie to mniej)
Śliwki wydrylowałam,podlałam szklanką wody i
dusiłam co jakiś czas mieszając drewnianą łyżką,
żeby się nie przypaliły.

Czas duszenia hmmm... około 3-4 godzin, aż rozgotują się.
Ostudziłam i ponownie gotowałam,
 aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji.


Pod koniec ich gotowania dodałam cukier,mieszając żeby dobrze się rozpuścił.


Można już nakładać do słoików.
Ale dla cierpliwych polecam rozetrzeć powidła przez sitko.
Powstanie gładka i ładnie wyglądająca konsystencja powideł.

 
Nakładałam powidła do słoików,trzymając je w garnku cały czas na małym gazie.
Po nałożeniu należy słoiki postawić do góry nogami.



Z 3 kg. śliwek wyszło mi 7 słoiczków.
I już gotowe!
Przepis na pleśniaka  z moimi powidłami w roli głównej.;)

PLEŚNIAK CIASTO Z POWIDŁAMI ŚLIWKOWYMI 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...