poniedziałek, 26 września 2011

ZUPA KALAFIOROWA


Prawie zerowa zawartość tłuszczów i symboliczna zawartość białka sprawiają, że kaloryczność kalafiora jest znikoma - ok. 20kcal na 100g. Jeśli chodzi o witaminy w kalafiorze, to na pierwszy plan wybijają się: C, K, B6, B9.Niskokaloryczny, lekkostrawny, nie wywołujący alergii, z odrobiną składników odżywczych, jadalny w każdej postaci, a nade wszystko smaczny - brzmi jak jedzenie-marzenie. :)

Polecam dziś zupkę a  w głównej roli zaprezentuje się kalafior.

Składniki:


  • 2-3 szt. kurzych skrzydełek
  • marchew,pietruszka,por,seler
  • kalafior (ilość zależy od was)
  • 3-4 ziemniaki
  • ziele angielskie,liscie laurowe
  • sól.pieprz
  • śmietana do zupy
  • świeży koperek
Do garnka z wodą włożyłam skrzydełka,kawałek pokrojonego na kawałki selera,pora,liście laurowe i ziele angielskie.


    Na maśle podsmażyłam starte na tarce: marchew i pietruszkę.
    Warzywa dodałam do zupy.


     Ziemniaki pokroiłam w kostkę i wrzuciłam do garnka.
     

    Kalafiora podzieliłam na małe części.
     

    I dodałam do zupy.
     

    Ugotowane mięso ze skrzydełek pokroiłam na kawałki
    i wsypałam sporo świeżego koperku.
     Do miski wlałam zupkę i przyprawiłam śmietaną.
     


SMACZNEGO!

Polecam również 

ZUPA KREM Z KALAFIORA Z MLECZKIEM KOKOSOWYM



1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Zakochałam się w Twojej kuchni !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...