poniedziałek, 19 września 2011

HAMBURGERY


Hamburger jest popularny przede wszystkim w kuchni
Stanów Zjednoczonych,
 gdzie jest też potrawą kuchni domowej, chętnie przyrządzaną zwłaszcza w
 trakcie przyjęć na wolnym powietrzu - barbecue.
Najczęściej jednak jadany jest w barach podających jedzenie typu fast food.
Z racji ,że nie należy do najzdrowszych,nie powinno ich się jeść zbyt często ;-)

 
Składniki:
  • bułki do hamburgerów
  • 1/2 kg.mielonego mięsa wołowego
  • cebula
  • pomidor
  • ogórki kiszone
  • sałata masłowa
  • przyprawa do mięsa mielonego
  • przyprawa do gyrosa
  • czerwona ostra papryka
  • oliwa z oliwek
  • 1 szt.jajka
  • sól,pieprz

Sos: 
  • ketchup
  • majonez
  • czosnek
  • sól,pieprz

Zacznijmy od głównego składnika czyli mięsa.
Zmieliłam je.


Dodałam do niego pokrojoną drobno cebulkę,


przyprawy,sól,pieprz i ostrą paprykę.


Wbiłam jajko i dokładnie wszystko wymieszałam.


Uformowałam płaskie kotlety i usmażyłam na grillowej patelni.



Również w tym czasie podsmażyłam część cebuli.
Bułki podpiekłam w tosterze (można w piekarniku)



i kładłam kolejno na bułkę:

Sałatę


Kotleta



Pomidora,ogórka kiszonego


Cebulę surową


Cebulę podsmażoną


Na koniec polałam wszystko sosem


Powinien być jeszcze plasterek sera zółtego...
...ale i tak już wystarczy tych kalorii ;-)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...