niedziela, 25 marca 2012

JAJKA PO BENEDYKTYŃSKU




Jajka po benedyktyńsku lub inaczej jajka w koszulkach.
Idealne na śniadanie.
Bez skorupek,które trzeba obierać.

Jajka te można jeść z dowolnymi ulubionymi dodatkami:
chrupiącym boczkiem,szynką parmeńską,majonezem,rzeżuchą czy kiełkami...

Wspaniale jest je ułożyć na ciepłych i chrupiących grzankach.
Pysznie smakują z sosami np.holenderskim.
Do tego szklanka soku z pomarańczy i można zacząć miło dzień.

Rozbiłam jajko i wbiłam je do kubeczka.


W małym garnuszku zagotowałam wodę.
Dodałam do niej łyżkę octu winnego.
Łyżką zrobiłam wir w garnku.
Wlałam delikatnie jajko i obgotowałam je przez około 2-3 minuty.


Łyżką zagarniałam białko do środka.
Białko powinno być wokół ścięte,
a żółtko ma pozostać półpłynne.
 


Podawałam na chrupiącej grzance, posypaną rukolą,
 świeżo zmielonym czarnym pieprzem,
plasterkami rzodkiewek i suszonymi pomidorami.
Smacznego!




1 komentarz:

Marzynia Mamcia pisze...

Śniadanie mistrzyni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...