środa, 7 marca 2012

WUZETKA W-Z

 
  
Polecam dziś to ciemne kakaowe ciasto 
 z delikatnym kremem i słodką,czekoladową polewą.

Składniki:


CIASTO
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 5 łyżek gorzkiego kakao
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

KREM

  • 1 l śmietany kremówki 30 proc.
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy
PONCZ

  • 0,5 szklanki herbaty
  • sok z połowy cytryny
  • 0,5 szklanki cukru
  • 3 łyżki rumu/aromat rumowy
POLEWA

  • 160g margaryny
  • 2 łyżki wody
  • 4 łyżki gorzkiego kakao
  • 5 łyżek cukru

  • dżem własnej produkcji z czarnej porzeczki (opcjonalnie)

Białka oddzieliłam od żółtek.
Żółtka ubiłam z 1/4 szklanki cukru do białości.



Białka z resztą cukru i szczyptą soli ubiłam na sztywno.
Do białek wlałam masę z żółtek



i delikatnie wymieszałam.



Powoli wsypywałam mąkę,proszek do pieczenia i kakao.
Wszystko delikatnie wymieszałam łyżką.
Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia i wylałam na nią ciasto.


Piekłam w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut.
Odstawiłam ciasto do ostygnięcia po czym przekroiłam je na pół.

W małym garnuszku rozpuściłam cukier z herbatą aż powstał syrop.



 dodałam sok z cytryny i rum.



Tak uzyskanym syropem polałam dolną i górną warstwę ciasta.



Ubiłam krem i odstawiłam go do lodówki.



Pozostało jeszcze sporządzenie polewy.
W garnuszku z wodą rozpuściłam masło,cukier i kakao.


Wymieszałam i odstawiłam do ostygnięcia.



Mając już wszystkie składniki nakładałam je na nasączone ponczem ciasto.
Najpierw dżem z porzeczek.
Jest on kwaskowy, co bardzo smakowicie kontrastuje z kremem i słodyczą polewy.




Następnie warstwa kremu.



Przykryłam drugą częścią ciasta



i polałam polewą czekoladową.
Na wierzch nałożyłam kleksy kremu.


Podałam z kawą do której dodałam pozostały jeszcze krem...
Pycha i smacznego! 


4 komentarze:

bucek pisze...

Faktycznie pycha! Ślinię się na widok tej czekolady na wierzchu ciacha. Ojjj, ale mnie skusiłaś!

Unknown pisze...

wszystkiego najlepszego z okazji dnia kobiet :)

Przepisy Igusi pisze...

Dziekuje:-) Wprawdzie Wz zjedzona ale upiekę cos innego jak wpadniesz:-)

Unknown pisze...

Pyszne! dżem porzeczkowy idealnie przełamuje krem i świetnie współgra z ciastem:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...