czwartek, 17 października 2013

MAKARON CHOW MEIN Z WARZYWAMI



Danie dla wszystkich lubiących warzywa.
Mięsożercy mogą dodać do nich swoje ulubione mięsko;-)
Samo smażenie jest szybkie, ja wykorzystałam do tego wok.
Najlepiej pokroić i przygotować sobie wszystkie warzywa przed smażeniem.
Możecie oczywiście użyć innego ilości i zestawu warzyw niż podany w przepisie.
Idealnie pasuje do nich makaron chow mein a także sos ostrygowy i sojowy.  

 
  
Składniki:
  • różyczki brokuł
  • 2 szt.marchewki
  • 1 szt.pietruszki
  • kawałek białej części pora
  • 1 mała cukinia
  • kawałek świeżego korzenia imbiru
  • 3 ząbki czosnku
  • dymka
  • 3-5 łyżek sosu sojowego
  • 5-7 łyżek sosu ostrygowego
  • 2 pieczarki
  • 1 szt.cebuli
  • szklanka kukurydzy konserwowej
  • 1 szklanka (można więcej) bulionu 
  • 180g kiełek fasoli mung
  • sól i pieprz do smaku
  • olej do smażenia
  • makaron chow mein
 

Tak jak wspomniałam na początku zaczynamy od przygotowania warzyw.

Pokroiłam w słupki:
marchewki i pietruszkę,



pieczarki,



cukinię i dymkę.



Następnie drobno pokroiłam cebulę i pora.



W woku rozgrzałam olej.
Kolejno wrzucałam do niego:

cebulę, starty imbir i czosnek.
Posoliłam i chwilę smażyłam.



Kolej na marchewkę i pietruszkę.



Podlałam połową bulionu i chwilę podsmażyłam.
Warzywa powinny być lekko chrupiące.



Dodałam pieczarki



i pokrojonego pora.



Wlałam sos sojowy



i sos ostrygowy.



Wsypałam następnie kukurydzę konserwową.



Do woka dołączyła cukinia



i kiełki fasoli mung.



Dodałam wcześniej podgotowane ( góra 5 minut ) różyczki brokuł.


Na koniec dorzuciłam dymkę.


Doprawiłam solą i pieprzem.
Bulion i sosy są słone więc zrobiłam to pod koniec smażenia warzyw.


Makaron nie wymaga gotowania.
Wystarczy go potrzymać we wrzątku 4 minuty.


Pozostało już tylko wymieszać makaron z warzywami.


Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...