środa, 30 października 2013

SERNIK KRÓLEWSKI


Sernik królewski 
należy do jednego z najlepszych serników.
Bardzo go lubię.
 Jedząc go można się przenieść w czasy dzieciństwa i świąt.
Jest wilgotny, pulchny a połączenie sera i kruchego kakaowego ciasta jest przepyszne.
Myślę,że warto go jeść nie tylko od święta.
Wbrew pozorom nie jest trudny w wykonaniu.
Ja nie dodałam żadnych bakalii, ale jak najbardziej możecie dodać np. 
rodzynki, morele,skórkę pomarańczową czy orzechy.

Składniki na kruche ciasto:
  •  500 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 3 łyżki kwaśnej, gęstej śmietany 18%
  • 1 łyżka smalcu
  • 200 g masła
  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • 3 łyżki gorzkiego kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Składniki na masę serową:
  • 1 kg. twarogu śmietankowego (musi być zmielony 3 krotnie) ja użyłam firmy President
  • 5 szt. jajek
  • 250 g masła
  • 1,5 szklanki cukru pudru ( 300 g ) lub drobnego cukru do wypieków
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • pół opakowania 20 g  budyniu śmietankowego lub waniliowego bez cukru
  • bakalie wedle uznania ( ja nie dodałam )

Zacznijmy od ciasta.
Do mąki dodałam pokrojone kawałki masła i smalec.


Wsypałam cukier,


kakao i proszek do pieczenia.



Wbiłam jajko i dodałam śmietanę.



Wszystkie składniki wymieszałam ze sobą.


Teraz wystarczy je zagnieść.
Podzieliłam ciasto na dwie części.
Zawinęłam w folię i włożyłam je na 3 godziny do zamrażarki.


Teraz masa serowa.

Do misy miksera włożyłam miękkie masło, wsypałam cukier puder i cukier wanilinowy.
Sernik z tą ilością cukru jest nie za słodki.
Jeśli wolicie słodszy, to możecie dosypać jeszcze z pół szklanki.
 

Cały czas miksując, dodawałam po jednym żółtku.


Następnie stopniowo dodawałam twaróg.


Po nim wsypałam połowę opakowania budyniu.



Dokładnie wszystko zmiksowałam.


Białka ubiłam na sztywną pianę.
Dodawałam stopniowo


  i delikatnie wymieszałam.
 


 Blachę o wymiarach 23/34 cm wyłożyłam papierem do pieczenia.
Z zamrażalnika wyjęłam jedną połówkę ciasta.




Starłam ją na tarce o grubych oczkach.



Na wiórki wylałam masę serową.




Na jej wierzch ponownie starłam drugą część kruchego ciasta.



Ciasto wstawiłam do nagrzanego piekarnika.
Piekłam około godziny w temperaturze 180 stopni.
Studziłam przy lekko uchylonych drzwiczkach.


Smacznego!



Zapraszam również na



 

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Igusiu,,jestem zachwycona tym serniczkiem królewskim..zdjęcia i opis po prostu super..ale tak się boję czy mi wyjdzie,jak wiesz podpatruję twoje przepisy bo nikt tak ładnie nie tłumaczy i opisuje wykonania.. a może mi się uda?? jakoś nie wierzę w siebie,mam nowy piekarnik a przedtem piekłam w starym prodiżu i wreszcie mogę się realizować w piekarniku :)) no ale boję się.. ratunku!! pozdrawiam :)) Wiesia.

Przepisy Igusi pisze...

Wiesiu wyjdzie! Wbrew pozorom nie jest trudny! Spróbuj i napisz jak Ci poszło.Dziękuję za mile slowa:-)pozdrawiam

Anonimowy pisze...

dzięki :) w.

Anonimowy pisze...

Wczoraj odważyłam się zrobić sernik z tego przepisu w prodiżu...
Wyszedł przepyszny! Mokry mięciutki, nie za słodki. Idealny :)
Gorąco polecam ten przepis. :)
Pozdrawiam

Przepisy Igusi pisze...

Bardzo dziękuję i miło mi,że smakował.

gagatek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Mam 2kg sera. Jaką blachę na podwójny sernik?

Przepisy Igusi pisze...

Podwójnego w jednej blasze nie robiłam. Najlepiej zrobić w dwóch.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...