poniedziałek, 21 października 2013

SPAGHETTI BOLOGNESE Z BAKŁAŻANEM I CUKINIĄ

 

Spaghetti bolognese jest daniem kuchni włoskiej.
Uwielbiane szczególnie przez dzieci a i u tych starszych często gości na talerzach.


Według oryginalnego przepisu powinno się dodać do sosu marchew i seler.
Ponadto przysmażyć kawałki boczku i wlać dwa kieliszki czerwonego wytrawnego wina.
Tak wiem...ale to jest mój blog i moja wersja dania ;-)
Trochę zmodyfikowałam ten włoski sos do spaghetti.
Mimo tych moich zmian wyszedł naprawdę smaczny i sycący.
Użyłam własnej roboty przecieru pomidorowego
dodałam pokrojoną cukinię i bakłażana. 
Zioła i parmezan dopełniły całości smaku.


Składniki:
  • 500 g mielonego mięsa (w oryginale mielonej wołowiny)
  • 1 szt.cebuli
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 mały bakłażan
  • 1 mała cukinia
  • 1 łyżka kaparów
  • 500 ml pomidorów w kawałkach własnej roboty lub z puszki
  • 1 litr przecieru pomidorowego własnej roboty
  • oregano, bazylia, tymianek
  • przyprawa do spaghetti bolognese 15g  firmy KAMIS
  • sól i świeżo zmielony czarny pieprz do smaku
  • szczypta ostrej papryki
  • słodka czerwona papryka
  • oliwa do smażenia
  • makaron ( spaghetti, tagliatelle)
  • parmezan do posypania ( lub inny twardy ser )
  • garść czarnych oliwek pokrojonych na plasterki (opcjonalnie)

Drobno pokrojoną cebulę zeszkliłam na oliwie.
Dodałam do niej starty czosnek.
Lekko posoliłam.


W międzyczasie pokroiłam bakłażana w plastry i posypałam solą. 

 

Dodałam mielone mięso,


 wsypałam przyprawy


i kapary.


Gdy mięso się smażyło, pokroiłam cukinię w kostkę


i dołożyłam ją do mięsa.


Z plasterków bakłażana wytarłam (można ręcznikiem papierowym)
powstały sok i również pokroiłam go w kostkę.

 

Wsypałam go reszty składników. 

 

Wszytko wymieszałam i smażyłam przez około 10 minut. 


Wlałam kawałki pomidorów.


Wymieszałam.
 

Aby sos był rzadszy można wlać bulion.
Ja stwierdziłam,że lepszym dodatkiem będzie mój 
własnej roboty przecier pomidorowy.


Dusiłam wszystko przez około 30-40 minut.
Pod sam koniec można jeszcze ewentualnie doprawić sos.


Pozostało już tylko ugotować w osolonej wodzie
al dente spaghetti lub tagliatelle




i posypać całość startym parmezanem.
Można też dodać na wierzch czarne lub zielone oliwki.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...