piątek, 25 października 2013

KURCZAK PO MEKSYKAŃSKU




Kuchnia meksykańska 
 jest taka kolorowa-czerwona, żółta , zielona i brązowa.
Ostra dzięki papryczce chili, słodka dzięki żółtej kukurydzy,
 czerwona za sprawą fasoli i pomidorów.
Zieleni doda kolendra lub w zastępstwie natka pietruszki.
Smak i wyrazistość dzisiejszego kurczaka po meksykańsku 
podkreślą przyprawy:
cynamon, kolendra, goździki, papryka chili, pieprz cayenne.


Składniki:
  • pierś z kurczaka
  • 1 szt. cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • garść lub dwie kolendry lub natki pietruszki
  • pół puszki 130 g kukurydzy złocistej z czerwoną i zieloną papryką od Bonduelle
  • 125 g czerwonej fasoli gotowanej na parze od  Bonduelle
  • pomidor
  • 300 g sosu pomidorowego a właściwie kawałki pokrojonych pomidorów domowej roboty
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • sok z połowy limonki
  • 1 łyżeczka nasion kolendry
  • 7 szt. goździków
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka chili pieprzu cayenne firmy Kamis
  • 1 łyżeczka papryki chili
  • sól
  • pieprz czarny świeżo zmielony
  • oliwa do smażenia
  • ryż do podania / tortille pszenne
  • papryczka chili ( ja nie dodałam)
  • świeże papryki (kolorowe) ja nie dodałam



Na oliwie zeszkliłam cebulę pokrojoną w grube piórka.
Dodałam pokrojone ząbki czosnku.
Lekko posoliłam.



 W czasie gdy smażyłam cebulę, na osobnej patelni podprażyłam
nasiona kolendry i goździki.


 Utarłam je następnie w moździerzu i dodałam do cebuli.

 

 Wsypałam pozostałe przyprawy.



Wymieszałam.


 Dodałam pokrojone w paseczki piersi  kurczaka.

 

Podsmażyłam go z przyprawami.
 
 Wsypałam kukurydzę z papryką.


Wymieszałam.


 Kolej na czerwoną fasolę.


Dodałam pokrojonego w kostkę pomidora

i wlałam sos z kawałkami pomidorów.


Wlałam sok z limonki.

 
Przykryłam i  dusiłam przez około 10 minut.
Na koniec wsypałam natkę pietruszki.
Można jeszcze spróbować i ewentualnie doprawić.


Wymieszałam i danie gotowe.
Brakuje w nim ( ale nie ujmuje mu to smaku ) kawałków świeżej papryki.
Moje dziecko za nią nie przepada, tak więc ja zrobiłam je bez jej dodatku.


Pozostało już tylko ugotować ryż.
Polecam też przysmażyć tortille, pokroić je w trójkąty i wbić w danie.
Smacznego!


4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Robilem dzisiaj. Pycha!!! Dzieki!

Anonimowy pisze...

Dziękuję za przepis. Zrealizowałam go dzisiaj i danie było iście obłędne :) Dodałam od siebie 2 łyżeczki cukru brzozowego (ksylitolu) oraz łyżeczkę płatków chili, zamiast świeżej papryczki chili.

Anonimowy pisze...

Niby świeżej papryki nie dodałaś a w opisie krok po kroku jest napisane i pokazane jak dodajesz świeżą paprykę👎

Przepisy Igusi pisze...

Nie dodałam bo jak napisałam "Brakuje w nim ( ale nie ujmuje mu to smaku ) kawałków świeżej papryki.
Moje dziecko za nią nie przepada, tak więc ja zrobiłam je bez jej dodatku."
A na zdjeciu i w opisie jest dodana kukurydza z kawałkami papryki z puszki.Proszę uważniej czytać.Pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...