środa, 9 października 2013

SAŁATKA Z WĘDZONYM ŁOSOSIEM I AWOKADO


 

Uwielbiam przeróżnego rodzaju sałatki.
Są kolorowe, pełne warzyw i  owoców.
Lekkie a zarazem sycące.
Często z niczego może powstać coś pysznego.
 Eksperymentuję czasem i łączę różne składniki.
Wy też?

Dzisiejsza sałatka z 
wędzonym łososiem i awokado
 jest naprawdę fajną i smaczną propozycją.
Można dodać zamiast suszonych pomidorów, świeże koktajlowe,
a całość posypać  np.prażonymi ziarnami słonecznika.
Sałatki można naprawdę komponować na wiele sposobów.
W końcu to Wasza kuchnia i Wasze smaki ;-)





Składniki na sałatkę:
  • kawałek wędzonego łososia
  • dojrzałe awokado
  • 1 mała czerwona cebula
  • garść czarnych oliwek
  • roszponka / rukola
  • 4-6 sztuk suszonych pomidorów / świeżych koktajlowych

Składniki do przyprawienia sałatki:
  • 5 łyżek oleju rzepakowego tłoczonego na zimno / oliwa extra vergine / sok z cytryny
  • 2-3 łyżki octu winnego
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz 
lub

Sos do sałatki:

  • 3-4 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
  • 1-2 łyżki soku z cytryny lub octu winnego
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka musztardy francuskiej lub dijon
  • sól
  • pieprz
  • ząbek czosnku (opcjonalnie)
  • zioła prowansalskie (opcjonalnie)

Pierwsza warstwa to umyte listki roszponki.


Oderwałam z nich korzonki i ułożyłam na talerzu. 

 

Kolejna to pokrojona w piórka czerwona cebula.



 Awokado obrane ze skórki i pokrojone na kawałeczki.





Na nie ułożyłam plasterki czarnych oliwek.



Pora na główny składnik czyli wędzonego łososia.



Rozdrobniłam go na kawałki i dodałam do sałatki.



Ostatnim składnikiem są suszone pomidory.



Pokroiłam je w paseczki i ułożyłam na wierzchu.



Można zrobić sos wg.powyższych składników.


lub polać składniki tylko oliwą i skropić octem winnym lub sokiem z cytryny.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...