poniedziałek, 7 października 2013

RISOTTO Z GRZYBAMI LEŚNYMI


 
Byłam w końcu na grzybach.
Pogoda cudna, w lasach wysyp maślaków.
Sama radość ze zbierania.
Gorzej z obieraniem i czyszczeniem tych darów natury.
Ale wszystko rekompensuje ich zapach i smak.
Trochę zasuszyłam, zamroziłam a z reszty postanowiłam przyrządzić
pyszne grzybowe risotto.
Danie mało skomplikowane, ale trzeba mu poświęcić trochę czasu podczas gotowania ryżu. 

 

Składniki: ( proporcje bardziej na oko w zależności od ilości grzybów)
  • grzyby leśne (dowolna ilość)
  • 250 g ryżu do risotto np.Arborio
  • białe wytrawne wino ( ja dałam sporo bo do dużej ilości grzybów około 400 ml )
  • 1 litr bulionu jarzynowego lub drobiowego
  • 5 łyżek masła
  • 1-2 cebule
  • 1 ząbek czosnku
  • garść koperku lub natki pietruszki
  • około 6-7 łyżek tartego parmezanu
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz
Oto część moich leśnych zbiorów.



Oczyściłam je i obrałam.


Cebulę pokroiłam w kostkę i zeszkliłam ją na łyżce masła.
Dodałam starty ząbek czosnku.



Grzyby pokroiłam na mniejsze kawałki.
Dodałam je do cebuli.
Dołożyłam łyżkę masła  i dusiłam je.








Na osobną suchą patelnię wsypałam ryż.
Podsmażyłam go chwilę.
Dodałam wino i czekałam aż wyparuje.
  
Wlewałam po łyżce gorącego bulionu, mieszając co chwilę ryż.
Dodałam masło.
Gotowałam go na bardzo wolnym ogniu przez około 15-20 minut.
Czynność powtarzałam bo ryż wchłaniał bulion.
Gdy był już miękki, delikatny i kremowy ale nie rozgotowany przełożyłam go do grzybów.


Chwilę jeszcze poddusiłam wszystko.
Przyprawiłam i wsypałam koperek.

Zamiast niego pasuje również natka pietruszki.



Wymieszałam.
Można dodać jeszcze pozostałą część masła.



Na koniec wsypałam starty parmezan.




Pyszne i pachnące grzybami risotto jest powalające.
Pozostało jeszcze przed podaniem posypać parmezanem
i życzyć Wam smacznego!


Jeśli nazbieraliście za dużo grzybów możecie zamrozić uduszone grzybki 
i przygotować z nich


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...