wtorek, 7 kwietnia 2015

RAGU Z KACZKI Z MAKARONEM I PANGRATTATO



Pieczona kaczka z chrupiącą skórką jest pyszna.
Ale jedząc ją w ten tradycyjny sposób, po raz kolejny stwierdziłam, że pora coś zmienić.
Zamieniłam tę piękną kaczuszkę na ragu.
Podana z makaronem i pangrattato czyli kruszonką z czerstwego chleba 
i chrupiącej skórki z kaczki zaprezentowana zostanie w zupełnie nowej odsłonie.


Składniki:

  • kaczka 
  • 1-2 szt. jabłek
  • 4-6 ząbków czosnku
  • świeże gałązki tymianku 
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • oliwa

Składniki na pangrattato:
  • 1-2 kromki czerstwego chleba
  • chrupiąca, upieczona skórka z kaczki
  • 1 ząbek czosnku
  • sól do smaku

Składniki na sos:
  • 1 większa cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • tłuszcz powstały z pieczenia kaczki
  • 300 ml  czerwonego wytrawnego wina
  • 800 ml pomidorów z puszki lub przecieru pomidorowego
  • 100 g rodzynek
  • 2-3 garście startego parmezanu
  • 2 gałązki świeżego rozmarynu
  • świeży posiekany tymianek
  • 2 liście laurowe
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz


Zacznijmy od naszej głównej bohaterki.


Umytą kaczuszkę natarłam oliwą, posypałam solą i pieprzem.
Wtarłam w nią posiekany czosnek i tymianek.
Nadziałam pokrojonymi na cząstki jabłkami.
Dzięki nim kaczka była soczystsza a jabłka nadały jej smaku.


Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni 
i piekłam moje ptaszysko pod przykryciem przez 2 godziny.
Pod koniec pieczenia zdjęłam pokrywę, włączyłam termoobieg i  
pozwoliłam pięknie przyrumienić się skórce.


Po upieczeniu zdjęłam skórkę i oddzieliłam mięso od kości.
Pokroiłam je na  kawałki.
Zlałam wytopiony podczas pieczenia tłuszcz na którym (nie cały) 
zeszkliłam drobno posiekaną cebulę i starty czosnek.
Wkroiłam tymianek i dorzuciłam namoczone wcześniej rodzynki.
Z solą ostrożnie, ponieważ smalec jest słony.



Dodałam pokrojone kawałki kaczki.



Podsmażyłam wszystko przez około 10 minut.
Wlałam wino.



A następnie przecier pomidorowy.


Dodałam liście laurowe, gałązki rozmarynu, sól i pieprz.
Przykryłam i dusiłam przez około 1 godzinę.
Mięso cudownie się rozgotowało, rodzynki oddały swą słodycz, wino nadało wyrazistości daniu,
 pomidory,zioła i czosnek zapach.



Pod koniec wsypałam starty parmezan.







Pozostało już tylko zrobić pangrattato.
W malakserze rozdrobniłam suchy chleb wraz z chrupiącą skórką kaczki.



Następnie kruszonkę podsmażyłam na odrobinie oliwy 
ze startym czosnkiem i solą do smaku.



Gotowe.
Teraz wystarczy ugotować makaron i wymieszać z naszym ragu.



Posypać kruszonką


 i startym parmezanem.





Polecam i smacznego!

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

bardzo pyszne aczkolwiek dość pracochłonne:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...