poniedziałek, 9 czerwca 2014

BABKA ZIEMNIACZANA Z TWAROGIEM


Dziś polecam  
BABĘ ZIEMNIACZANĄ Z TWAROGIEM z Kresów.
Danie mimo swojej prostoty smaczne i łatwe w przygotowaniu.
Ja otrzymałam wiejski i własnej roboty twaróg i wykorzystałam go do przepisu. 

 

Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 400-500 g tłustego twarogu
  • 2-3 szt.cebuli
  • parę plasterków wędzonego boczku
  • łyżka masła
  • 2 jajka
  • posiekane liście świeżej mięty
  • świeże zioła np.tymianek, rozmaryn,oregano
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz

Obrane ziemniaki umyłam i starłam.
Można na tarce o drobnych oczkach lub przy użyciu robota.

 
Przełożyłam je na sito i odstawiłam aby odciekł z nich sok.
Odciśnięte ziemniaki przełożyłam do miski.
 

Po odlaniu soku na dnie powstała skrobia,


którą dodałam do ziemniaków.

 
Wbiłam jajko, dodałam sól i pieprz i wymieszałam.


Na patelni na maśle podsmażyłam posiekaną w kostkę cebulkę.
Lekko posoliłam i wsypałam posiekane świeże zioła.


Gdy się zeszkliła dodałam pokrojony w kostkę wędzony boczek.


Posoliłam, dodałam świeżo zmielony czarny pieprz i podsmażyłam.


Dodałam do masy ziemniaczanej


i wymieszałam.


Teraz pora na masę serową.
Do miski przełożyłam mój piękny twaróg.


Rozkruszyłam go widelcem i wbiłam jajko.


Wystarczy go lekko posolić i wymieszać.
Można do niego dodać posiekane listki mięty.
Ja zrobiłam to dodając je do warstwy ziemniaczanej.


Teraz wystarczy nasmarować formę lub szklane naczynie tłuszczem i 
układać warstwami ziemniaki i ser.

Najpierw masa ziemniaczana.


Teraz masa twarogowa.


I na wierzch ponownie warstwa ziemniaczana z dodatkiem posiekanej mięty.


Wstawiłam naczynie do nagrzanego piekarnika
i piekłam godzinę w temperaturze 180 stopni.
 

Można podawać z sosem śmietanowym lub kwaśną śmietaną.
Ja podałam z podsmażoną cebulką i boczkiem,
Smacznego!





Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...