środa, 5 grudnia 2012

CIASTO MARCHEWKOWE








Dzisiejsze ciasto marchewkowe
jest bardzo proste i szybkie w wykonaniu.
Pyszne,wilgotne i pachnące cynamonem.

Jakie i ile bakalii dodacie zależy od Was.
Ja dodałam płatki migdałów, suszone morele i śliwki.
Ale jak najbardziej pasują także orzechy i wiórki kokosowe.
Można również dodać pokrojonego ananasa.
A jak nie lubicie bakalii to z samą marchewką jest równie smaczne.


Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki startej drobno marchewki
  • 1 szklanka oleju
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru (ewentualnie więcej jak wolicie słodsze)
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika (opcjonalnie)
  • szczypta soli
  • płatki migdałowe
  • 30 g wiórków kokosowych
  • suszone morele około 10-15 sztuk
  • suszone śliwki około 10 sztuk
  • parę kropli zapachu migdałowego

Propozycja na krem:
  • około 200 g. serka białego np.mascarpone
  • 3 łyżki masła
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego 
  • 50 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
Propozycja na polewę:
  • sok z połowy pomarańczy
  • sok z połowy cytryny
  • 200 g cukru pudru

Mikserem utarłam jajka, aż podwoiły swoją objętość.


Dosypywałam do nich cukier.


 Wlewałam cienkim strumieniem olej.


Wsypałam przesianą mąkę.


Następnie sodę, proszek do pieczenia i sól.


Wsypałam cynamon.


Wszystkie składniki zmiksowałam.


Do ciasta wsypałam startą na drobnej tarce marchewkę.


i pokrojone suszone śliwki i morele.
Morele,żeby były miększe można przed dodaniem namoczyć w ciepłej wodzie.


Na koniec zapach, wiórki kokosowe i garść płatków migdałowych.



Pozostało już tylko delikatnie wymieszać bakalie z ciastem.
Wlałam je na blachę o wymiarach 29/22 cm, wyłożoną papierem do pieczenia.




Wstawiłam ciasto do nagrzanego piekarnika i
piekłam w temperaturze 180 stopni przez około 45 minut.


Można posypać ciasto cukrem pudrem, bądź przekroić 
i przełożyć je kremem z serka mascarpone lub Philadelphi.

Serek miksujemy z masłem.
W trakcie dosypujemy pozostałe składniki.
Polewę należy rozsmarować na wystudzone ciasto.

Ja zrobiłam słodką polewę z cukru pudru, soku z pomarańczy i cytryny.

Smacznego!



Polecam również 




20 komentarzy:

miazga pisze...

Wygląda na prawdę dobrze. Kiedyś zastanawiałem się jak może smakować ciasto marchewkowe,ten post mnie zachecił do własnych eksperymentów.
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Ja już piekłam te ciasto jest naprawdę pyszne.

Anonimowy pisze...

Jaka duża blacha?

Przepisy Igusi pisze...

22/29cm

Anonimowy pisze...

mmmm, pyszne ;3

Anonimowy pisze...

wlasnie je upieklam i wyszlo swietnie, pychotka, dziekuje za przepis :)

endlesssong.pl pisze...

Uwielbiam ciasto marchewkowe, jednak nigdy nie piekłam go wg. powyższego przepisu. Muszę chyba spróbować. Mój przepis zamieściłam na http://endlesssong.pl/?p=84

Anonimowy pisze...

Ciasto jest rewelacyjne, robi furorę wśród znajomych. Mam pytanie: jak zrobić aby ciasto nie opadło? Za każdym razem na początku jest piękne a potem zawsze opada :(

Anonimowy pisze...

A szklankę oleju można zastąpić czymś innym ( np. oliwą z oliwek) ?

Gosia pisze...

Pyszne! Piekłam na duzej tortownicy. Wyszło genialne, wilgotne i mięciutkie :)

Paulina pisze...

Ciasto pyszne.super przepis.proste i szybkie do zrobienia.polecam pychotka

Paulina pisze...

Ciasto pyszne.Proste i szybkie do zrobienia.Polecam przepis pychotka.

vegan-muffin pisze...

Widze, że ,a,y podobny przepis, serdecznie polecam i czekam na twoja ocene mojego ciasta na nymuffin.blogspot.com

Przepisy Igusi pisze...

Nie próbowałam;-) Ale jak zrobisz to poproszę o wrażenia:-)

Anula pisze...

Przepis bardzo łatwy i szybki w wykonaniu. Ciasto właśnie się kończy piec. Polecam bo zapach mówi już sam za siebie :)

Luthien pisze...

Lepiej olej rzepakowy, jest neutralny w smaku a oliwa moze być wyczuwalna.

Alienne pisze...

Ciasto zrobiłam z oliwą z oliwek, bo nie miałam oleju. Wyszło znakomite, a oliwa nie była wyczuwalna :) Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Przepis swietny, ciasto pyszne, ostatnio zamiast marchewek dodaję dynię :)
Aga


Anonimowy pisze...

Ciasto jest przepyszne :) mięciutkie, delikatne, puszyste.
Wychodzi za każdym razem nawet w kuchence gazowej bez termometru :D Kolejny rewelacyjny przepis. Pozdrawiam serdecznie!

Wyposażenie gastronomii pisze...

Super, genialnie proste i szybkie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...