wtorek, 23 sierpnia 2016

WEGETARIAŃSKIE KOTLETY Z CZERWONEJ SOCZEWICY I KASZY JAGLANEJ



Zapraszam na pyszne, wegetariańskie i aromatyczne
kotlety z soczewicy i kaszy jaglanej.
Idealne do hamburgera, jako główne danie lekkiego obiadu z surówką
lub po prostu do zjedzenia na zimno.
Nabiorą wyrazistego smaku w zależności od dodanych przypraw.


Składniki:
  • szklanka czerwonej soczewicy
  • szklanka kaszy jaglanej
  • 1 burak
  • 2 marchewki
  • 2 cebule
  • 2 jajka lub 2 łyżki mielonego siemienia lnianego
  • szklanka mielonych płatków owsianych (opcjonalnie)
  • po około łyżeczce przypraw:  majeranek,curry,garam masala, ostra papryka,słodka papryka,kminek,świeżo zmielony czarny pieprz,zmielone nasiona kolendry,pół łyżeczki kurkumy.
  • sól wedle uznania
  • olej do smażenia
  • bułka tarta do obtoczenia / mielone płatki owsiane

Soczewicę opłukałam na sitku i gotowałam do miękkości przez około 15 minut.
Na szklankę soczewicy dałam 2 szklanki wody.
Powinna się nawet lekko rozgotować.



Wystudziłam i odstawiłam ją do odparowania.
Wystarczy dokładnie rozmieszać soczewicę nawet łyżką. 
Powinna być gęsta i zbita.



Kaszę jaglaną ugotowałam w takich samych proporcjach jak soczewicę.
Czas gotowania to około 15 minut.


Pozostawiłam ją pod przykryciem.


Stwierdziłam, że zrobię część kotletów z marchwią a część z burakiem.
Tak więc do jednej miski starłam buraka



a do drugiej marchewkę.


Na oleju zeszkliłam pokrojoną cebulę.
Dodałam startego buraka i chwilę podsmażyłam aż zmiękł.




Tak samo zrobiłam z marchewką.


W dwóch miskach wymieszałam kaszę z każdym z warzyw.






Dodałam soczewicę i przyprawy.





Wbiłam po jednym jajku.
Jeśli go nie używacie to można je zastąpić papką z mielonego siemienia lnianego.
2 łyżki mielonego siemienia należy zalać gorącą wodą (około 1/5 szklanki) 
a po napęcznieniu powstanie kleista papka.
 Jedna łyżka tej masy zastąpi jedno jajko.
Wymieszałam.






Jeśli uznacie, że masa jest za rzadka to można dosypać zmielonych płatków owsianych.


Z powstałej masy formowałam kotleciki i obtaczałam w bułce tartej.
Zamiast niej można użyć zmielonych płatków owsianych.


Można je upiec w piekarniku w 170 stopniach przez około 25-35 minut
 ( będą zdrowsze ;-)) lub usmażyć na oleju.
 


Smażąc trzeba się delikatnie z nimi obchodzić.






Można je podawać z sosem pomidorowym.
Smacznego!






Zapraszam do spróbowania



1 komentarz:

Marzynia Mamcia pisze...

Wszystkie kotleciki z tych zdjęć są bardzo apetyczne! I bardzo wygodnie dla młodych kuchareczek (jak moja córka) zilustrowane :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...