środa, 1 lutego 2012

PYSZNE OPONKI SEROWE DRUGA ODSŁONA




Robiłam już oponki serowe.
Przepis znajdziecie TU.


Dziś polecam je również gorąco ale w innym przepisie.
Podpatrzyłam go na blogu http://mojepasjekrakow.blogspot.com
Wyszły przepyszne!  
Mięciutkie,serowe i zjedzone prawie na ciepło ;-)

Składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 500 g białego półtłustego sera
  • 30 g cukru wanilinowego
  • 4 żółtka
  • 250 ml  22% kwaśnej śmietany
  • 0,5 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 1,5 łyżki octu
  • 1 łyżeczka sody
  • cukier puder do posypania
  • olej lub smalec

Do przesianej mąki dodałam żółtka, cukier wanilinowy, sodę i szczyptę soli.


Następnie cukier.


Dodałam śmietanę.


Ser przecisnęłam przez praskę i dokładnie wymieszałam wszystkie składniki.


Wyrobiłam ciasto na mięciutką masę.


Rozwałkowałam je na placki o grubości około 1,5 cm
i wykraiwałam z nich kółeczka.
W środku nich robiłam mniejsze dziurki - polecam kieliszek.



Smażyłam na rozgrzanym oleju z obu stron.


Usmażone oponki wyjmowałam na talerze wyłożone ręcznikami papierowymi,
które wchłonęły nadmiar tłuszczu.


Po ostygnięciu posypałam je cukrem pudrem. 



Smacznego!

Zapraszam do spróbowania 



3 komentarze:

Dusia pisze...

to są pyszności dopiero:)

Anonimowy pisze...

oponki wyszły rewelacyjne :) Polecam przepis, u mnie już niedługo powtórka, rozeszły się migiem.

Anonimowy pisze...

Wszystko pieknie ale co potem zrobic z oponkami na biodrach?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...