piątek, 14 czerwca 2013

SAŁATKA ZIEMNIACZANA Z ŁOSOSIEM




Polecam pyszną 
sałatkę ziemniaczaną z łososiem.
Własnoręcznie zrobiony majonez i smak małosolnego ogórka
 nadały sałatce wyśmienity smak.
Idealna na przyjęcia jak i rodzinną kolację. 

 

Składniki na sałatkę:
  • 5-7 szt. średnich ziemniaków sałatkowych
  • 200 g wędzonego łososia
  • kilkanaście kaparów
  • 3 szt. średnich małosolnych ogórków
  • zielona część dymki
  • koperek
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • 1 ząbek czosnku (opcjonalnie)

Składniki na majonez:
  • 2 żółtka
  • 150 ml oleju
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • 1 łyżeczka musztardy
  • sól 
  • cukier
 

Zacznijmy od ziemniaków.
Ugotowałam je w łupinkach.
Odstawiłam aby wystygły.
Użyłam ziemniaków sałatkowych.
 Patrząc na taką odmianę kartofli można zważyć, że są to podłużne ziemniaki. 
Swoją nazwę zawdzięczają temu, że wykorzystuje się je głównie jako składnik sałatek. 
Wynika to z tego, że po ugotowaniu nie rozpadają się jak inne odmiany ziemniaków. 
Można zatem bez przeszkód ugotować je do miękkości i nie obawiać się,
 że podczas mieszania sałatki rozpadną się. 
Ich trwała konsystencja spowodowana jest mniejszą zawartością skrobi.

W międzyczasie przygotowałam majonez.
Ubijałam na wolnych obrotach żółtka z cytryną,octem,solą i cukrem.
Stopniowo wlewałam olej bardzo wąskim strumieniem.
Pod koniec dodałam musztardę.





Wymieszałam majonez z częścią pokrojonej zielonej części dymki,koperku i pietruszki.





Pokroiłam w plasterki ziemniaki. 

 

Dodałam kawałki łososia.

 

Następnie obrane ze skórki i pokrojone w kostkę małosolne ogórki.

 

Wsypałam kapary.



 Dodałam pozostałe zielone składniki.



Wymieszałam.



Połączyłam składniki z majonezem.
Doprawiłam do smaku.



Sałatkę można wymieszać jak i podać warstwowo.
Smacznego!




1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Wygląda świetnie. Będę musiał wypróbować.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...