niedziela, 24 października 2010

PLACEK PO ZBÓJECKU


Ile placków tyle przepisów...
Może ktoś z was skorzysta z mojego;-) Od czego zacząć?
Może od sosu...

I tak zależy co kto lubi ,ja wybrałam mięso gulaszowe z indyka.Pokroiłam w kostkę i podsmażyłam.Drobno pokrojoną cebulę również podsmażyłam na patelni.Przełożyłam wszystko do garnka i zalałam wodą.Na małym ogniu mięso się dusiło wraz z listkiem laurowym, zielem angielskim,czosnkiem,solą,pieprzem,papryką słodką i ostrą.Można wrzucić pokrojoną marchewkę,paprykę,groszek,pieczarki co kto lubi.Zostawiamy wszystko na ok.40 minut i na koniec gotowania można dodać łyżkę koncentratu pomidorowego.

Teraz placek:
  • około 1kg ziemniaków
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2  łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 szt.jajek
  • 1 szt.cebuli
  • majeranek
  • sól,pieprz
  • olej do smażenia
Starłam drobno ziemniaki ( ja odlewam wodę ,która się zbiera ) i starłam do środka cebulę.


Dodałam  mąki ziemniaczanej i pszennej ale naprawdę mało
(to ma być placek z ziemniaków a nie z mąki), jajka,majeranek,sól i pieprz.


Usmażyłam je na oleju na patelni



Placki najlepiej smażyć przed samym podaniem, są wtedy chrupiące i ciepłe.
SMACZNEGO!


Zapraszam również na:




Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...