piątek, 28 sierpnia 2015

SAŁATKA Z KASZĄ KUSKUS I BROKUŁAMI


Sałatki mają to do siebie,że można je komponować z przeróżnych składników.
Czasem zmiana jednego składnika zmienia jej smak.

Dziś proponuję dodać do sałatki kaszę kuskus.
Poniżej moja propozycja sałatki z brokułami i kaszą kuskus.


Składniki: (ilość dowolna)
  • kasza kuskus
  • brokuły
  • 3 jajka
  • 3 małe świeże zielone ogórki
  • pół puszki kukurydzy
  • 2 łyżki kaparów
  • 6-8 suszonych pomidorów
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • jogurt naturalny lub/i majonez
Do podania grzanki z czosnkiem i odrobiną parmezanu.


Brokuły ugotowałam al dente w osolonej wodzie.
Nie powinno się ich przykrywać podczas gotowania,
nie stracą wtedy ładnego zielonego koloru.
Pokroiłam je na małe różyczki.
Dodałam do nich pokrojone w kostkę ugotowane na twardo jajka.


Kolej na kaszę kuskus.
Ją wystarczy zalać gorącą wodą, lekko posolić, przykryć 
i chwilkę poczekać aż wchłonie wodę.
Ja dodałam jeszcze odrobinę szafranu.


Gdy przestygła, wsypałam ją do brokuł.


Dodałam następnie kukurydzę konserwową,


kapary,


pokrojone drobno zielone ogórki,


i suszone pomidory.


Wszystkie składniki wymieszałam.


Wlałam gęsty naturalny jogurt z niewielką ilością majonezu.
Doprawiłam solą i pieprzem do smaku.


Do sałatki podałam grzanki z czosnkiem, polane oliwą i parmezanem.


Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...