wtorek, 25 sierpnia 2015

CIASTO MAXI KING


Jeśli lubicie słodkie ciasta, to Maxi King jest idealne dla Was.
Już jednym kawałkiem można się zasłodzić.
Ja trochę je zmodyfikowałam i nie zrobiłam polewy.
Bez niej i tak jest wystarczająco słodkie.
Myślę, że usatysfakcjonuje wszystkich miłośników krówek i batonów.

Nie wymaga pieczenia, więc jest szybkie w wykonaniu.
Powinno się go dobrze schłodzić w lodówce.
Na polewę można użyć: dowolnie białą lub ciemną czekoladę i solone orzeszki ziemne.



Składniki na blachę:24 x 34 cm 
  • około 450 g herbatników
  • 400 g gotowej masy krówkowej lub mleko słodzone skondensowane (gotowane przez 3 godziny)

  Składniki na masę mleczną:


  • 2 opakowania cukru wanilinowego po 16 g 
  • 1 szklanka (250 g) cukru
  • 1 szklanka (250 g) mleka
  • 400 g mleka w proszku ( niebieskie opakowanie, miałkie - nie w granulkach)
  • 1,5 kostki masła



  • Składniki na polewę:

    • 2 tabliczki ciemnej lub białej  czekolady 
    • 1/4 szklanki mleka
    • puszka solonych orzeszków ziemnych



    Do garnka wsypałam cukier i cukier wanilinowy.


    Wlałam szklankę mleka i zagotowałam.


    Odstawiłam do wystygnięcia.


    W misce utarłam masło na gładką i puszystą masę.


    Stopniowo, cały czas ucierając wlewałam mleko.



    Następnie wsypywałam po łyżce mleko w proszku.


    Dokładnie zmiksowałam na gładką masę.



    Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia.
    Ułożyłam na niej warstwę herbatników.



    Część masy mlecznej rozsmarowałam na ciastkach.



    Ułożyłam na niej herbatniki.



    Kolej na masę krówkową.
    Dobrze jest ją wcześniej podgotować w garnku z wodą, 
    będzie wówczas ją łatwiej rozprowadzać.
    Rozsmarowałam połowę kajmaku.


    Ponownie ułożyłam warstwę herbatników.



    Znów krem mleczny i herbatniki.
    Resztę kajmaku i na niego krem i herbatniki.
    Można zrobić mniej warstw herbatników- to już zależy od Was.
    Jeśli chcecie grubiej kremu wystarczą 3 warstwy ciastek.


    Tak jak pisałam, ja nie zrobiłam polewy.
    Ale jak chcecie ładnie wykończyć ciasto to czekoladę białą lub ciemną należy roztopić w mleku.
    Do przestygniętej polewy wsypcie połowę orzeszków.
    Polewę wylejcie na ciasto i posypcie resztą orzeszków.

    Ciasto najlepiej włożyć do lodówki.
    Schłodzić przez około 3 godziny.
    Jest wtedy twarde i łatwo się kroi.

    Smacznego! 

      

    Polecam bez pieczenia, słodki 



    Brak komentarzy:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...