środa, 14 listopada 2012

WYCISKANY SOK ZE ŚWIEŻEGO OGÓRKA



Najważniejsza cecha ogórków to jego właściwości odchudzające.

 Korzystnie wpływa na wygląd, wzrost i zdrowie naszych włosów, cery i paznokci.
Dzięki dużej zawartości siarki i krzemu leczy trądzik młodzieńczy.

Sam w sobie ogórek jest nie tylko niskokaloryczny (tylko 6-8 kalorii w 100 g), ale przyczynia się do szybszego spalania kalorii i do usuwania nadmiaru wody z organizmu (oczywiście pod warunkiem, że jest niesolony).

Ogórki, poza walorami smakowymi nie zawierają zbyt
 wielkich ilości składników odżywczych.
Jak na warzywo zawierające ponad 96 proc. wody, kaloryczność ogórków jest znikoma 
  (100 g ogórków dostarcza ok 8-14 kcal).
Ogórki zawierają raczej małe ilości witamin - odrobinka A, C, B6,
ale relatywnie dużo witaminy K.
Z mikroelementów - potas, fosfor, wapń, magnezu, podobnie
 - wszystkie w ilościach śladowych.

Sok z ogórków jest znany ze swych właściwości oczyszczających

W przypadku ogórków należy pamiętać że zawierają one kwas askrobinowy, który niszczy witaminę C, stąd nie powinno się ich mieszać z warzywami,
które zawierają jej duże ilości - jak np. pomidory

Ogórki są silnie moczopędne.
 Są przydatne w regulowaniu ciśnienia krwi.

Dzięki zawartości potasu ogórki poleca się przy wszystkich rodzajach chorób dróg moczowych, chorobach serca, którym towarzyszy opuchlizna, i przy reumatyzmie.
Zaleca się je ponadto przy zaparciach i cukrzycy.
Świeżo przygotowany sok z ogórków stosowany jest we
francuskiej medycynie ludowej jako lek na gruźlicę.
 Ogórki są również korzystne przy chorobach nerek, a szczególnie kamicy nerkowej powstałej na skutek odkładania się soli kwasu moczowego.
Większy ogórek umyłam i obrałam ze skórki. 
Pokroiłam na kawałki i przecisnęłam przez wyciskarkę.
Wypiłam... ale powiem szczerze nie zachwycił mnie jego smak...
Będę go na przyszłość mieszać z innymi warzywami.

8 komentarzy:

Unknown pisze...

no sam sok z ogórków jest nie dobry. Ale dziś zrobiłem sok który nazwałem de-tox. Wrzuciłem do sokowirownika jeden ogórek zielony (normalny) lub pół wężowego, jedną laskę selera naciowego oraz 3 spore jabłka. Na koniec do otrzymanego soku wcisnąłem sok z jednej limetki i dolałem odrobinkę wody mineralnej. Zrobiłem ten sok w celach zdrowotnych bo jestem na diecie oczyszczającej. Spodziewałem się że będzie obrzydliwy...i był naprawdę smaczny. Polecam szczególnie rano gdy poprzedniego dnia nagrzeszyliśmy z dietą i alkoholem :)

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
FREYA pisze...

Może nie zachwycił Cię smakiem, ale wygląda super :)

kropek pisze...

A może by spróbosać dodać trochę cukru pudru lub miodu? Niedawno poznałam smak mizerii z cukrem, zupełni inny ciekawy smak niż znałam dotąd. Tylko trzeba kosztować, żeby nie przesadzić ze słodyczą.

Anonimowy pisze...

Właśnie zrobiłem soczek z samego ogórka i cytryny, był pyszny ale brakowało chyba miodu.

MiastoZen pisze...

Tak, właśnie piję mieszankę z ogórkiem, selerem naciowym, jabłuszkiem oraz trawą pszeniczną. Pycha. Rano, na czczo

Anonimowy pisze...

dzięki za porady, ja zrobiłam swój: 1 duzy ogorek, pęczek natki z pietruszki, 2 cytryny, 2 jabłka i kalarepa. Wszystko do wyciskarki i wyszedł super sok. Polecam szczególnie w naprawdę ciepłe dni, jest bardzo orzeźwiający.

Anonimowy pisze...

Nie powinno się łączyć ogórka z natką pietruszki bo zabija wit c

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...