poniedziałek, 25 lipca 2011

GNOCCHI SZPINAKOWE czyli KOPYTKA PO WŁOSKU



GNOCCHI to popularne we Włoszech ziemniaczane kluski z dodatkiem szpinaku,które można podawać z różnymi sosami np.pomidorowo-bazyliowym, grzybowym,pesto.
Istnieje wiele regionalnych wersji tej potrawy. 

Są podobne do polskich kopytek i doskonałym dodatkiem do obiadu,bądź stanowią samodzielne danie.


Składniki:

1 kg ziemniaków
paczka mrożonego szpinaku
(świeży około 400 g)
1-2 łyżki masła lub 2 łyżki oliwy z oliwek
1 roztrzepane jajko
ok.200 g mąki
sól,pieprz
2 ząbki czosnku



Ziemniaki ugotowałam w mundurkach w osolonej wodzie.
Sugeruję aby zrobić to dzień lub co najmniej
 parę godzin przed zaczęciem robienia ciasta.
Obrałam je ze skórki i przecisnęłam przez praskę.
Szpinak gotowałam około 10 minut
aby jak najbardziej się odsączył i nie był wodnisty.
Odrobinę go posoliłam, dodałam pieprz i czosnek.
Ziemniaczane puree wyłożyłam na opruszony mąką blat.



W środku zrobiłam wgłębienie do którego włożyłam jajko,oliwę i szpinak.
Wyrabiałam ciasto dosypując stopniowo mąkę,
aż nabrało elastycznej i miekkiej konsystencji.
Następnie formowałam małe kluseczki.
Można też zrobić wałeczki i kroić na około 2cm kawałki,
robiąc w środku każdego wgłębienie.




Zagotowałam osoloną wodę w garnku i gotowałam
kluski około 2-4 minut aż wypłyną na powierzchnię.
Ostrożnie odsączałam i układałam na talerzach.





Ja podałam gnocchi z sosem pieczarkowym-ale jak pisałam powyżej, można podawać je z sosem pomidorowym, bazyliowym,pesto,śmietanowym.
Można również posypać je parmezanem bądź podawać z mięsem.

...wszystko zależy od Waszej fantazji i smaków;-)
 Smacznego!

2 komentarze:

Magda pisze...

Wyszło pysznie! Polecam!

Violianka pisze...

Też lubię te kluseczki. Ja kroję jak kopytka na takie większe szersze paski. Super Ci wyszły! Pozdrawiam i zapraszam do siebie na konkurs!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...