środa, 3 kwietnia 2013

SAŁATKA Z GRUSZKĄ SEREM I ORZECHAMI


Dziś polecam  
sałatkę z karmelizowaną gruszką.
Połączenie sera pleśniowego, gruszki i orzechów daje niewiarygodny smak.
Sos z dodatkiem miodu, octu balsamicznego i musztardy dijon 
idealnie się komponuje ze składnikami sałatki.

Składniki na sałatkę:
  • dwie gruszki
  • rukola
  • sałata lodowa / mix dowolnych sałat
  • parę plasterków wędzonego boczku
  • garść orzechów włoskich / pistacjowych
  • kawałek sera pleśniowego np.gorgonzola


Składniki na sos:
  • łyżka masła
  • odrobina oliwy z oliwek
  • łyżka musztardy dijon
  • łyżka miodu
  • 2-3 łyżki octu balsamicznego



Wędzony boczek podsmażyłam na chrupko.
Po usmażeniu wyłożyłam go na papierowy ręcznik aby odsączyć nadmiar tłuszczu.

 
Dwie gruszki umyłam i obrałam.


 Na patelni rozpuściłam masło.
Dodałam musztardę dijon,miód i oliwę z oliwek.
Do sosu włożyłam pokrojone gruszki.


 Stopniowo karmelizowały się i nasączały sosem.


Wlałam ocet balsamiczny, który przełamał słodko-ostry smak sosu.


Owoce i sos nabrały brązowego koloru.


Pokroiłam na mniejsze kawałki orzechy włoskie.

 
Wsypałam je na patelnię.


 Do miski wsypałam sałatę i rukolę.
Ułożyłam na nich chrupiące plasterki boczku,gruszkę i kawałki sera.
Całość polałam sosem z orzechami.
Rewelacja! 
Idealne połączenie smaków.
Gorąco polecam.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...