czwartek, 22 sierpnia 2013

CIASTO PIASKOWE

    

Szybkie i proste ciasto piaskowe na drugie śniadanie czy podwieczorek.
Smak dzieciństwa- pajda ciasta posmarowana 
grubą warstwą masła i domowym dżemem.
Chrupiąca skórka i sypki środek, zapach wanilii i cytryny ;-)
Do tego kubek mleka i zanim się obejrzycie ... ciasta już nie będzie.


Składniki:
  • 100 g mąki pszennej
  • 200 g mąki ziemniaczanej
  • 4 jajka
  • 150 g masła lub margaryny
  • 200 g cukru
  • 100 ml wody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 torebka cukru wanilinowego
  • otarta skórka z jednej cytryny
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • szczypta soli
  • cukier puder do posypania ciasta
  • bułka tarta do posypania formy


Do miski przesiałam mąki: ziemniaczaną i pszenną.


Dodałam proszek do pieczenia.


Miękkie masło utarłam z cukrem i cukrem wanilinowym.


Dodałam żółtka, 


aromat waniliowy i startą skórkę z cytryny.


Wlewałam  po łyżce wody cały czas mieszając.

Stopniowo wsypywałam mąkę.


Miksowałam wszystko, aby składniki dokładnie się połączyły.


Białka ubiłam na sztywno ze szczyptą soli.
Dodałam je do masy


 i delikatnie wymieszałam łyżką.


Formę do keksówki o długości 26 cm natłuściłam i posypałam bułką tartą.
Przelałam do niej ciasto.


Ciasto wstawiłam do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika.
Piekłam 50-60 minut.
Sprawdzić patyczkiem czy jest suchy.


Po wystudzeniu na kratce, posypałam cukrem pudrem.
Smacznego! 



Polecam również 

WILGOTNE CIASTO CYTRYNOWE




Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...